به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی زرافشان روز پنجشنبه در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری ، شمار مدارس دارای کمتر از 50 دانش آموز را 43 هزار باب اعلام کرد.
وی مهم ترین مشکل این مدارس را ایجاد تسهیلات و تجهیزات برای آنها برشمرد و بر ضرورت ساخت مجتمع های آموزشی برای رفع این مشکل تاکید کرد .
زرافشان گفت : مجتمع های آموزشی این مزیت را دارند که دانش آموزان همه مقاطع می توانند در آنجا تحصیل کنند و در نتیجه هزینه کردن برای تسهیلات و تجهیزان در آنها امکان پذیر است .
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : همچنین بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، بسیاری از نیازهای دانش آموزان از قبیل نمازخانه ، کتابخانه ، زمین ورزش ، کارگاه و غیره باید در مدارس وجود داشته باشد که فراهم آوردن آنها در مجتمع های آموزشی راحت تر است .
** نیاز 30 درصد مدارس کشور به مرمت
زرافشان همچنین با بیان اینکه 30درصد از مدارس کشور نیاز به مرمت و بازسازی دارند، از خیران مدرسه ساز خواست تا در این زمینه فعال باشند.
وی ضمن تجلیل از خیران مدرسه ساز ، گفت : بیش از 25 درصد از مدارس کشور به همت خیران ساخته شده است .
معاون وزیر آموزش و پرورش از افزایش بیش از پیش مشارکت خیران مدرسه ساز در دوره دولت تدبیر امید خبر داد و افزود : وضعیت به سمتی رفته است که در سال های آینده کمک خیران مدرسه ساز به آموزش و پرورش با اعتبارات این وزارتخانه برابری خواهد کرد.
** هنرستان ها ، نمود اقتصاد مقاومتی
رزافشان با اشاره به تاکید و تکرار چند ساله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش را در تحقق این مهم بسیار تاثیر گذار دانست و از خیران مدرسه ساز خواست تا بخشی از فعالیت خود را به احداث این مراکز فنی معطوف دارند.
وی گفت : به همت این نیکوکاران و مردم فرهیخته و فرهنگ دوست این سامان ، آموزش و پرورش مازندران به لحاظ شاخص های گوناگون جزو چهار استان برتر کشور است.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جشنواره گفت : در 2 طوفان سال گذشته 166 مدرسه در مازندران بین 10 تا 100درصد تخریب شد که به همت خیران مدرسه ساز ظرف دو هفته ترمیم و آماده بهره برداری شد.
سیدعلی قاسمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران در عرصه های مختلف حائز رتبه نخست تا چهارم است ، افزود : دانش آموزان این استان در المپیاد علمی سال گذشته به لحاظ درجه دانش و تعداد رتبه دوم را کسب کردند ، در کنکور سراسری رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند و در پروژه مهر هم رتبه نخست را از آن خود کردند.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران هم میزان تعهد خیران مدرسه ساز این استان طی هشت سال گذشته را 340 میلیارد تومان برشمرد و گفت : این نیک اندیشان در همین مدت ضمن اهدای 550 قطعه زمین به متراژ یک میلیون و 600 هزار متر مربع ، در ساخت 767 پروژه در قالب چهار هزار و 250کلاس مشارکت داشتند.
قربانعلی شیرزاد میزان تعهد خیران در سال گذشته را 230 میلیارد ریال برشمرد و افزود : تعهد امسال آنان یک هفته پس از برگزاری این جشنوره اعلام خواهد شد.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.