خسرو ساکی روز پنجشنبه در پنجاهمین شورای آموزش و پرورش این استان که در استانداری برگزار شد افزود: 60 درصد مدارس البرز دونوبته هستند و تراکم دانش آموزی در کلاس های درس این استان نیز 40 نفره است.
وی ضمن قدر دانی از حضور مستمر استاندار البرز و همدلی و وحدت اعضای این شورا در استان اظهار کرد: هر سال شاهد رشد جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرت پذیری هستیم.
وی بیان کرد: بر اساس شاخص ها ، آموزش و پرورش البرز با جمعیت 440 هزار دانش آموز به فضای آموزشی مناسب به تعداد حد اقل 8 هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
ساکی گفت: وضعیت فضای آموزشی در البرز نیاز به ساماندهی و برنامه ریزی عملیاتی با مشارکت همه دستگاه های مسئول دارد تا برای دانش آموزان شرایط مناسب آموزشی در این استان فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تصمیم گیری در مورد برگزاری نمایشگاه ملی آموزشی - ترویجی در زمینه سلول های بنیادین پرداخت و تصریح کرد: برگزاری این برنامه ملی در البرز نیاز به حمایت مسئولان استانی به خصوص در بخش تامین هزینه ها داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در شهرک سپهر کرج یک مجتمع 1750 واحدی که در محدوده کانون فرهنگی - تربیتی شهیده فهمیده قرار دارد ، ساخته شده که برای آن فضای آموزشی پبش بینی نشده است.
ساکی یاد آور شد: برای تامین فضای آموزشی در البرز در کنار همت خیرین در ساخت مدرسه باید چاره اندیشی کرد تا در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه نشویم.
وی گفت: در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز به منظور جلب مشارکت های خیرین 8 جشنواره خیرین مدرسه ساز در این استان برگزار شده است.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.