حمید درفشی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان البرز که صبح چهارشنبه در سالن دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی البرز، اظهار کرد: در استان البرز بیش از ۲ هزار پزشک عمومی، هزار پزشک متخصص و ۹۰۰ دندان‌پزشک وجود دارد.
وی بابیان اینکه ۱۸ رشته دانشگاهی در استان وجود دارد که طی سال‌های گذشته افزایش پیداکرده است، افزود: توسعه بهداشت و درمان و آموزش از نکات ضروری است که مدنظر قرار دارد، در این حوزه سرانه تخت بیمارستانی که شاخص اصلی برای بیمارستان‌ها است پیش از دولت یازدهم در وضعیت اسفباری به سر می‌برد.
وی با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز «ام.ار.آی» دولتی در استان البرز، تصریح کرد: ۷۰۰ تخت بیمارستانی با عمر بیش از ۶۰ سال پیش از فعالیت دولت کنونی در استان البرز وجود داشت.
افزایش تخت های بیمارستانی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: درصدد هستیم مسائل و مشکلات بیماران دیالیزی با مساعدت بخش خصوصی برطرف شود.
وی با اعلام اینکه در زمان فعالیت دولت کنونی هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز احداث‌شده است، گفت: دانشکده دندانپزشکی تجهیز؛ احداث و راه‌اندازی شد.
درفشی بابیان اینکه تجهیز و افزایش نیروهای انسانی پیرو افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی حائز اهمیت بود که خوشبختانه اجرایی شد، گفت: در بیمارستان مدنی ۱۳۰ تخت و بیمارستان کمالی ۲۲۰ تخت افزوده‌شده، امید است این بیمارستان به بیمارستان جامع زنان در استان تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی خواهد شد، اعلام کرد: بیمارستان شهید رجایی برای رفع مشکلات قلبی با افزایش ۱۶۰ تخت و بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی کوثر در اختیار شهروندان قرارگرفته است.
راه‌اندازی بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی امام حسین (ع)
وی با اشاره به اینکه مرکز غربال‌گری تیپ یک سرطان در استان آغاز به کار خواهد کرد، گفت: راه‌اندازی «ال.دی.آر» در استان از دیگر اقدامات انجام‌شده در استان محسوب می‌شود باید به این مهم اشاره کرد که در حال حاضر ۴۰ مرکز «ال.دی.ار» در کرج تجهیز شده است.
درفشی با تأکید بر اینکه در زمان خدمت دولت یازدهم ۳۲ تخت به بیمارستان امام جعفر صادق اضافه شد، گفت: ۴مرکز تخصصی اطفال در بیمارستان باهنر وجود داشت؛ در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر بنای جدید در کنار این بیمارستان ساخته‌شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: این امر بسیاری از مشکلات بخش اطفال وزنان را برطرف خواهد کرد.
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح خود مراقبتی در استان البرز، بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی امام حسین قبل از نیمه نخست اردیبهشت راه‌اندازی می‌شود.
درفشی بابیان اینکه یک پایگاه سلامتی برای پوشش جمعیتی برای هر ۵ تا ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان البرز راه‌اندازی شده است، افزود: سبد توسعه درمان استان در افق ۱۴۰۴ طراحی‌شده است.
راه‌اندازی مرکز بزرگ نازایی در کرج
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تأکید کرد: اجرایی شدن طرح تحول سلامت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید اجرایی شده که خوشبختانه بخش اعظم گرفتاری درمانی مردم را برطرف کرده است.
درفشی با تأکید بر اینکه بیش از ۹۷ میلیارد تومان اعتبار توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز در استان هزینه شده است، گفت: میزان پذیرش بخش‌های دولتی ۲۰۰ درصد افزایش‌یافته است.
وی تصریح کرد: مرکز بزرگ نازایی بااعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان در بیمارستان کمالی کرج راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: امداد هوایی در استان البرز به سبب وجود محورهای خاص مواصلاتی نظیر کرج - چالوس از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به این نکات در افزایش رضایت‌مندی مردم بسیار تأثیرگذار است.

 

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622781
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.