به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،مریم قهرمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: هر فردی به تنهایی نقش بسیار موثری در آلودگی هوا ایفا می کند، وجود خودروهای تک سرنشین یکی از عامل اصلی آلودگی هوا و ترافیک سنگین در شهر است که رفع این معضل نیازمند توجه و همکاری تمام شهروندان و مسئولان شهری است.
قهرمانی در ادامه سخنان خود به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: زمانی که مردم شاهد خدمت رسانی مناسب اتوبوس، تاکسی و مترو جهت تسهیل در تردد خود باشند، قطعا دست یاری به مسئولین شهر خواهند داد از این رو این مهم نیازمند همدلی و اهتمام مسئولین امر می باشد.
به گفته عضو بانوی شورای شهر کرج نقشی که ما در کاهش آلایندگی­ های زیست محیطی و به ویژه کاهش آلودگی هوا، ایفا می­ کنیم، از مقولات رعایت حقوق شهروندی است و از این جنبه هم، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال یکدیگر مسئولیت قانونی و حقوقی دارند.
وی، ایجاد رغبت در شهروندان برای استفاده از امکانات محدود فعلی را یک وظیفه سنگین به دوش مدیریت شهری کرج خواند و با اشاره به وجود بحران ترافیک و جمعیت در شهر، بیان کرد: داشته های موجود در عرصه حمل و نقل عمومی با توجه به میزان جمعیت و ترافیک به هیچ وجه متناسب نیست.
این مسئول با بیان اینکه جابجایی مسافر در شهر یکی از مهمترین وظایف شهرداری ها است، گفت: متاسفانه مطالبات مردم در حوزه حمل و نقل با توجه به کمبودها و نیز وجود مشکلات اعتباری و بودجه ای چنان که شایسته مردم این کلانشهر است برآورده نشده و معطل مانده است.
عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: وظیفه ما به عنوان متولیان امر در موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و تبیین و تعمیق حقوق شهروندی، فرهنگ سازی برای استفاده از همین امکانات محدود و حداقل های موجود تا رسیدن به نقطه ایده آل است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622598
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.