مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از 727 مورد اعمال قانون ناوگان فاقد مجوز خودروبر طی یکسال گذشته خبر داد.
به گزارش «خبرآنلاین» از خراسان رضوی؛ حسین مختاری در خصوص ساماندهی ناوگان یدک کش های امداد خودرو درون شهری گفت: پیرو ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر عملکرد مراکز امداد خودرو وزارت کشور، تمامی ناوگان خودروبر در محدوده شهری و حومه ساماندهی می شوند و در این راستا شهروندان نیز برای امنیت و عدم سرقت در پوشش خودروبرها باید نکات ایمنی مرتبط با این موضوع را رعایت کنند.
وی در ادامه افزود: در طرح ساماندهی ناوگان یدک کش‌های امداد خودرو درون شهری 252 دستگاه خودروبر شناسایی شده اند که از این تعداد 240 دستگاه خودروبر نیسان و 12 دستگاه نیز خودروبر کفی می باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد ضمن اعلام صدور اخطار به دفاتر فاقد پروانه بهره برداری از شناسایی 19 دفتر خودروبر فعال توسط تیم های نظارت و بازرسی سازمان خبر داد و افزود: در این مرحله به تمامی دفاتر فاقد پروانه بهره برداری اخطار اخذ مجوزهای قانونی داده شد.
حسین مختاری تصریح کرد: در فاز اول اعمال قانون ناوگان فاقد مجوز خودروبرها با توجه به گستردگی فعالیت ناوگان خودروبر و لزوم دریافت مجوز فعالیت و اشتغال برابر دستورالعمل ابلاغ شده، سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با همکاری پلیس راهور به تعداد 526 دستگاه خودروبر فاقد مجوز تذکر داده شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد افزود: در فاز دوم اعمال قانون ناوگان فاقد مجوز نیز برای ناوگان با ثبت بیش از 2 مرحله جریمه اخذ مدرک در دستور کار واحد نظارت و بازرسی سازمان و پلیس راهور قرار گرفت که تعداد 206 خودروبر فاقد مجوز اخذ مدرک شدند.
وی در خصوص صدور پروانه فعالیت و اشتغال ویژه خودروبرها نیز گفت: در حال حاضر تعداد 118 دستگاه خودروبر ضمن اخذ پروانه فعالیت و اشتغال از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد مشغول فعالیت در سطح شهر هستتند و مابقی ناوگان مذکور نیز در مرحله دریافت مجوز می باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در پایان تصریح کرد: در راستای ماده 9 و 13 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب 1386 مجلس محترم شورای اسلامی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1390 مجلس محترم شورای و به استناد مصوبه یکصد و دوازده همین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورخ 28/8/93 وظایفی به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و تعیین ضوابط، تاسیس و فعالیت شرکت ها و ناوگان امداد خودرو و یدک کش ها درون شهری به عهده شهرداری می باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610295
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.