به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قادرمحمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: ملت بزرگوارایران شایسته‏ ی مسئولانی است که برای تحقق شعار «می‏ شود و می‏ توانیم» تلاش شبانه ‏روزی کنند.
وی گفت :همه شرایط به فضل الهی آماده است تا در 29 اردیبهشت ماه سال جاری، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی باری دیگر جوهره انقلابی و سرزندگی خود را در اوج بصیرت، آگاهی و یکپارچگی به نمایش بگذارد.
وی تصرح کرد: آنچه در این بخش باید مورد توجه ویژه قرار گیرد پنج مولفه «مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و در نهایت انتخابی آگاهانه و از سر بصیرت» است که در فرآیند انتخاباتی در طراز ملت ایران تأثیرگذار می‏باشد.
وی ادامه داد: از میان مؤلفه‏ های پنج گانه، آنچه برای مقام معظم رهبری، امام خامنه‏ای(مدظله‏ العالی) از اهمیت بیشتری برخوردار است و همواره مورد تأکید و سفارش معظم‏ له بوده است، حضور پرشور و حداکثری واجدان شرایط رأی دادن می ‏باشد که البته از صندوق های رأی، سنگری پرافتخار و غرورآفرین برای حمایت از نظام و جامعه اسلامی انقلابی می‏سازند.
خطیب جمعه چهارباغ دربخش دیگری از خطبه ها با اشاره به خودباوری ملت ایران دربعد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی، مظهر شعار محقق‏ شده‏ ی «می‏ شود و می ‏توانیم» است، در حالی که در طول دوران قریب به چهل ساله‏ی بعد از انقلاب اسلامی کشور همواره در معرض کارشکنی ‏های رنگارنگ غربی‏ ها و به‏خصوص آمریکایی‏ ها بوده است و از انواع مختلفی از دشمنی ‏ها استفاده کرده ‏اند تا ایران اسلامی را به زانو درآورند.
وی ادامه داد: وجود برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور بهانه‏ ای به دست برخی از دشمنان داده است تا از این‏ زمینه استفاده کنند و در برابر شعار اصیل انقلاب اسلامی که «می‏ شود و می ‏توانیم» است، «نمی شود و نمی ‏توانیم» را به مسئولان کشور القاء کنند.
حجت الاسلام محمدی گفت: این درحالی است که ملت ایران شایسته‏ ی مسئولانی است که همراه با مردم برای محقق کردن شعار «می ‏شود و می‏توانیم» تلاش شبانه‏ روزی می‏کنند و به لطف خدای متعال مسئولان کشور در قوای مختلف تقنینی ، قضایی و اجرایی بر این اساس تلاش می‏کنند و باید تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه دشمن برای «تضعیف روحیه مسئولان، مردم و نیروهای مسلح»، افزودند، دشمن تلاش می‏ کند با استفاده از تاکتیک های جنگ روانی در مسئولان ضعف و تزلزل ایجاد و احساس «نمی‏ شود و نمی‏ توانیم» را در آن‏ها القا کند.
حجت الاسلام محمدی درادامه خطبه ها بامحکوم نمودن حمله موشکی آمریکا به فرودگاهی درسوریه گفت :ایالات متحده آمریکا با رفتاری وحشیانه و ضد قوانین بین ‏المللی حمله ‏ای موشکی را به فرودگاهی در سوریه صورت داد که این حمله با هدف جبران شکست‏های تروریست‏ها در هفته‏ های اخیر و در جهت تقویت آن‏ها صورت ‏گرفت.
وی تاکید کرد: آمریکایی ‏ها بهانه‏ ی خود برای این حمله را به ‏کارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی دولت سوریه عنوان کرده ‏اند، این در حالی است که دولت سوریه سه سال قبل زیر نظر سازمان ملل و با حضور عناصری از آمریکایی ‏ها کاملا از نظر شیمیایی خلع سلاح شد و اکنون نیز این گروه‏های تروریستی هستند که با حمایت غربی ها به برخی سلاح‏های شیمیایی دست‏ یافته ‏اند.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.