به گزارش ایرنا، حسین رحمانیان عصر یکشنبه در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی این استان در سال 96 که در اتاق شورای اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزار شد افزود: جذب این نیروها در عرصه تعلیم و تربیت نقش موثری در تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی 98-97 به ویژه در البرز که با کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی و دروس تخصصی در دوره متوسطه در برخی از نواحی و مناطق هشت گانه مواجهه است دارد.
وی با اشاره به برگزاری همایش وزارتخانه ای معاونان پژوهشی اداره های کل آموزش و پرورش کشور در استان اصفهان خاطر نشان شد: در این نشست اعلام شد که مسئولیت سازماندهی نیروی انسانی در مدارس به استان ها واگذار شده تا مسئولان هر استان با توجه به شرایط خاصی که دارند اقدام به ساماندهی نیروی انسانی کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به نقش مهم برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف ، برنامه ها و کیفیت بخشی در فرآیند تعلیم و تربیت در این استان پرداخت و یاد آور شد: برای توسعه خدمات آموزشی و تربیتی، سازماندهی نیروی انسانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و ارتقاء فعالیت ها و عدالت گستری راهی جز در اولویت قرار دادن برنامه ها در قالب برنامه ریزی مدون نداریم.
رحمانیان گفت: تنها با نگاه محوری داشتن به برنامه ریزی در فرآیند کاری - اجرایی است که زمینه رفع چالش ها و آسیب شناسی در عرصه تعلیم و تربیت بوجود می آبد لذا کمیته برنامه ریزی استان هر دو هفته یکبار روزهای یکشنبه راس ساعت 13.30 تا 15 عصر در اناق شورا تشکیل می شود تا زمینه بررسی کارشناسانه برنامه ها جهت اجرا در مدارس البرز در بخش های مختلف فراهم آید.
وی تصریح کرد: در سال جاری 918 معلم البرز با داشتن سابقه کاری 29 تا 30 سال، شرایط بازنشستگی را دارند لذا ضرورت دارد از هم اکنون با برنامه ریزی مناسب برای تامین نیروی انسانی جایگزین اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی مهلت ساماندهی نیروی انسانی در مدارس البرز را تا 31 خردادماه 96 اعلام کرد و افزود: برای اولین باراست که مسئولیت سازماندهی نیروی انسانی از وزارتخانه به کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان ها با ریاست مدیران کل آموزش و پرورش هر استان واگذار شده است که لازم است با همدلی و همفکری این راه را شروع کنیم و ادامه دهیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: البرز در بخش نیروی انسانی دارای شرایط ویژه ای است که چارچوب سازماندهی نیروی انسانی در آن با توجه به رشد هر ساله آمار جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرت پذیری و پراکندگی مدارس آن، نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.
رحمانیان اضافه کرد: تصمیم های اتخاذ شده در این کمیته با تائید مدیر کل آموزش و پرورش البرز در واقع بستر مناسب فرآیند تعلیم و تربیت در یک سال تحصیلی در این استان را با موافقت وزارتخانه رقم می زند.
وی تاکید کرد: برای تصمیم گیری کیفی در کمیته برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش البرز لازم است همه اعضاء با نگاه کارشناسی آماری - پژوهشی زمینه برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی در این استان را هموار کنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
1535/2819خبرنگار:مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.