به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات شهدای البرز برگزار شد، افزود: 172 میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری به کشاورزان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: توسعه گلخانه های مدرن، افزایش تولید محصولاتی دامی و شیلاتی و صدور 150 پروانه اشتغال خانگی از جمله اقدامات جهادکشاورزی استان البرز محسوب می شود.
موسوی با اشاره به اینکه باید از همه امکانات در جهت تحول بخش کشاورزی استفاده کرد، ادامه داد: دسترسی به فناوری نوین کشاورزی در بخش تحقیقات و اجرا و بهبود تراز کشاورزی کشور از افتخارات بزرگ بخش کشاورزی به شمار می آید.
موسوی گفت: تسهیل واردات مواد اولیه خوراک طیور، امکان حضور تولیدکنندگان برتر استان در عرصه های جدید کشاورزی،
وی با اشاره به ‌اینکه فراهم کردن 80 درصد اعتبار مورد نیاز توسعه گلخانه های مدرن از دیگر اقدامات انجام شده است، گفت: در بخش تولیدات گیاهی در سال 92 تنها 9 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد اما این رقم در سال گذشته به 43 هزار و 500 تن رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به راه اندازی 5 مجتمع کشت و صنعت در سطح استان البرز، اعلام کرد: 135 هکتار گلخانه در استان البرز به 211 هکتار افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه استان البرز رتبه اول تولید هلو و شلیل کشور را از آن خود کرده است، گفت: 56 درصد گل لاله کشور در البرز تولید می شود.
مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: تولید 15 درصد محصولات گیلاس و گلابی در البرز رتبه دوم این بخش را از آن این استان در کشور کرده است.
وی با تاکید بر اینکه طرح کاداستر در دولت کنونی با اهداف ایجاد بانک اطلاعاتی اراضی کشاورزی در 120 هزار هکتار از اراضی ساوجبلاغ آغاز شده است، اضافه کرد: در نظر داریم سال اینده کل استان تحت پوشش این طرح قرار گیرد.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.