به گزارش ایرنا، ناصر اسکندری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در کرج ، افزود: در حوزه توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک 23 مورد موافقت نامه تا امروز صادر شده که جمع ظرفیتی آن ها 130 مگاوات است و از این تعداد 16 نیروگاه کوچک با ظرفیت 76 مگاوات مجوز احداث تاسیسات گرفته اند.
وی گفت: 2 نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت 26.4 مگاوات راه اندازی شده است و اکنون ساخت 8 نیروگاه کوچک با ظرفیت 36 مگاوات دردست اجرا است.
این مسئول اظهار داشت: استان البرز برای توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک مستعد است .
وی بیان داشت : در زمینه نیروگاه های خورشیدی تقاضای زیادی داشته ایم
و تا امروز 4نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در چهار مسجد و 5 نیروگاه خورشیدی در5 مدرسه استان نصب و بهره برداری شده است .
وی اظهار داشت: در بخش واحدهای مسکونی نیز 14 نیروگاه خورشیدی جمعا' با
18 کیلووات نصب شده است.
اسکندری گفت: اولین دستگاه اداری استان که حاضر شد از نیروگاه خورشیدی استفاده کند استانداری البرز بود که یک واحد 10 کیلوواتی در استانداری نصب و در سفر هیات دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی بیان داشت: سرمایه گذاران دراستان برای سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی اعلام آمادگی کرده اند که هر کدام به محض اینکه اقدام اجرایی شروع کردند اطلاع رسانی می شود.
وی افزود: استفاده از تکنولوژی های نوین یکی از جهت گیری های موثر صنعت برق استان البرز است که یکی از این موارد نصب کنتورهای هوشمند به شمار می رود.
وی گفت: بکارگیری کنتورهای هوشمند از بخش صنایع و چاه های کشاورزی آغازشده و امیدواریم طی 2 سال آینده به جایی برسیم، همه کنتور ها به صورت هوشمند مورد بهره برداری قرار بگیرند.
وی گفت: نصب این کنتورها موجب می شود که قرائت آنها بدون مراجعه مامور شرکت برق به محل کسب و کار و زندگی مشترکان درمرکزانجام شود.
اسکندری اظهار داشت: توسعه دیسپاچینگ استان یکی از برنامه های جدی است که ما دنبال می کنیم، در دیسپاچینگ امکان روئیت شبکه و اتفاقات و انجام مانورها به روش مکانیزه امکان پذیر است.
وی گفت: مرکز پیام شرکت توزیع برق البرز توسعه پیدا می کند، مرکزی است که مشترکان با شماره 121 موقعیت آنان شناسایی می شود و همه مکالمات ذخیره و پیگیری می شود.
*** مشترکان برق البرز 900 میلیارد ریال بدهکارند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز اظهار داشت :مشترکان استان 900 میلیارد ریال بدهکار هستند.
وی ادامه داد: مبلغی که در استان البرز مشترکان به شرکت توزیع نیروی برق بدهکار هستند بالا است و این موضوع فعالیت شرکت توزیع برق را با مشکل
مواجه می کند.
اسکندری گفت: اغلب بدهکاران مشترکان بخش دولتی ، صنعتی و خانگی هستند که البته راه و شهرسازی استان به عنوان یکی از مهم ترین بدهکاران هنوز هزینه روشنایی بزرگراه ها را پرداخت نکرده است .
وی افزود: دیگر بدهکاران به شرکت توزیع نیروی برق را سازمان های آب، نیروهای مسلح ، بخش های تجاری، خانگی و صنعتی تشکیل می دهند.
**شرکت توزیع برق البرز سومین شرکت مهم کشور
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرکت توزیع البرز یکی از شرکت های خدماتی بزرگ در صنعت برق کشور است، اظهار داشت:به رغم اینکه استان البرز دیرتر تشکیل شده و گستره جغرافیایی آن زیاد نیست اما بخش برق بیشترین خدمات را به مردم سرویس دهی می کند.
اسکندری گفت: شرکت توزیع برق استان البرز به بیش از یک میلیون 243 هزار مشترک را خدمات رسانی می کند.
وی افزود:خدمات این شرکت علاوه بر تامین روشنایی نگهداری شبکه، ایجاد تاسیسات و قرائت انرژِی است.
وی ادامه داد: بیش از 12 هزار کیلومتر شبکه زمینی،هوایی، فشار ضعیف و متوسط در استان داریم که توسط نیروی های این شرکت نگهداری، تعمیر و توسعه می یابد.
**بیش از 13هزارو 600 دستگاه پست برق درالبرز فعال است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز خاطرنشان کرد: بیش از 13 هزارو 600 دستگاه پست برق در این استان فعال است که تبدیل ولتاژ و خدمات رسانی به مردم را انجام می دهد.
وی با بیان اینکه فعالیت های این شرکت با چند شاخص سنجیده می شود،افزود: یکی از این شاخص ها بحث خاموشی است که هر مشترک در طول سال با آن مواجه می شود.
اسکندری بیان داشت: در سال 90 به ازای هر مشترک 900 دقیقه خاموشی داشتیم که در سال 95 به 314 دقیقه کاهش یافت .
وی ادامه داد: شاخص دیگر در سال انرژی توزیع نشده است که به ازای هر مشترک در سال 90 به میزان 6 کیلووات ساعت بوده که در سال 95 به 2.75 کیلووات ساعت رسیده است که نشانگر این است جهت گیری ها مناسب است .
اسکندری گفت: کاهش تکرار خاموشی ها نیز از دیگر اقدماتی است که در سال 90 عدد آن 7.8 بوده و در سال 95 به رقم 4.15درصد رسیده است.
**کاهش زمان واگذاری انشعاب برق به مشترکان البرز
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز اظهار داشت: زمان واگذاری انشعاب به متقاضیان در سال 90 حدود 79 روز بود که اکنون به کمتر از 6 روز کاهش یافته است.
وی درعین حال گفت: بسیاری از مشترکان همراهی خوبی با صنعت برق دارند کسانی که از ما خدمت می گیرند لیکنباید آگاهی به محدودیت ها و مقررات داشته باشند .
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.