به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با وی، افزود: در دولت گذشته به دلایل مختلف، هیچ سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان انجام نشده بود و در بحث تامین برق صنایع مشکل داشتیم.
وی ادامه داد: در جریان زلزله ارسباران نیز تمام موجودی انبارهای برق استان مصرف شده بود و با وجود اینکه مسئولان وقت قول داده بودند که تجهیزات مورد نیاز را جبران کنند اما کار خاصی صورت نگرفت.
جبارزاده گفت: در این شرایط به طور عملی توان پشتیبانی شرکت‌های برق استان گرفته شده بود و آینده خوبی برای صنعت برق استان متصور نبود.
وی اظهار کرد: در آغاز به کار دولت یازدهم، با گزارش وضعیت برق استان به وزیر نیرو، نیازهای استان را اعلام کردیم که خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های جدید در استان ضروری است، افزود: تولید برق استان در حال حاضر برای تامین نیازها کافی نیست و افزایش ظرفیت تولید باید هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط شرکت‌های تولید و توزیع برق استان، خواستار تجهیز انبارهای برق و حمایت ویژه از این شرکت‌ها از نظر نیروی انسانی شد.
استان آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد. مصرف انرژی برق آذربایجان شرقی در سال گذشته یک هزار و 350 مگاوات بود که پیش بینی می شود این میزان مصرف در سال جاری افزایش هشت درصدی داشته باشد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.