به گزارش خبرنگار ایرنا سعیدرضا خادم المله روز سه‌شنبه در حاشیه سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران توزیع برق در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع خبرنگاران افزود: حادثه خوزستان بلایای طبیعی و خشم طبیعت بود و آب و باد و خاک شرایط خاصی را در منطقه بوجود آورد.
وی اظهار کرد: با این همه اوصاف وزارت نیرو با اجرای طرح ضربتی تعویض و شستشوی مقره های ترانس های برق و با تلاش شبانه روزی توانست بر مشکل پیش آمده غلبه کند اما رسیدن به وضعیت پایداری برق و رفع کامل خاموشی مقطعی زمانبر خواهد بود.
وی اظهار کرد: وقتی خط انتقال گرم است به دلیل خطرناک بودن نمی‌توان نسبت به تعویض یا شستوشوی مقره ها اقدام کرد برای همین با اطلاع رسانی قبلی قطعی برق صورت می گیرد و بعد از سرد شدن خط انتقال نسبت رفع عیب اقدام می شود.
وی افزود: پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال 96 مشکل برق خوزستان به طور کلی رفع گردد.
خادم المله بیان کرد: تهدیدات انسانی همیشه در حال تغییر است و اگر در گذشته تهدیدات نظامی، سایبری و الکترو مغناطیسی مطرح بود امروز با رو آوردن دشمنان به جنگ نیابتی حملات و تهدیدات تروریستی به عنوان اصلی ترین تهدید شناخته می شود.
مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر با اشاره به آمادگی توانیر در پدافند غیرعامل گفت: با اینکه مقابله با تهدیدات نیازمند هزینه های زیادی است اما هزینه و فایده در پدافندغیرعامل یک اصل است و سعی می شود با کمترین هزینه شاهد کاهش آسیب ها و خسارت ها باشیم.
وی با بیان این که در حوزه صنعت برق با توجه به نیازها به تبیین تهدیدات پرداخته می شود، گفت: پدافند غیرعامل در صنعت برق در چهار بخش تولید، انتقال، توزیع و دیسپاچینگ مورد توجه است و در هر بخش متناسب با ضروریات و نیازها اقدام می‌شود.
وی تبیین تهدیدات، تبادل‌نظر و تجربیات، آشنا شدن با جدیدترین شیوه‌های مدیریت بحران و آموزش کارشناسان صنعت برق توسط متخصصان و اساتید صاحب نام را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد.
سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران توزیع برق از امروز به مدت سه روز با شرکت کارشناسان شرکت توزیع برق استان های آذربایجان شرقی و غربی ، گیلان ، زنجان و اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.