به گزارش ایرنا، سردار یوسف مولایی روز یکشنبه در آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای استان البرز که به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز شهدا در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: مادران شهدا شجاعت و غیرت را هجی کردند و فرزندانشان آن را در عمل نشان دادند و اگر امروز دشمنان نمی توانند به ملت ایران آسیبی بزنند از دعای خیر شما مادران و همسران شهدا است.
وی با بیان اینکه ما با شهدا عهدی بسته ایم که تا آخرین لحظه بر پای آن عهد ایستاده ایم، اظهار داشت: یکی از ویژگی های ایران، رابطه مادر با شهید است و کلمه مادر به تنهایی بدون پسوند شهید یک تقدس خاصی در تمام عقاید و ادیان دارد ولی مادر شهید دارای اعتبار ویژه ای است که این کرامت را خدا به او داده است.
وی گفت: شهدا در صحنه عمل با ایمان به خدا و توکل به ائمه اطهار (ع) و تاسی از امام حسین (ع) ایثار و شهامت را با خون خود و مادران با اشک هایشان به اجرا گذاشتند.
مولایی بیان داشت: مادر شهید شیر پاک خود را که از شیره ی جانش همراه با ایمان، توکل و شهامت بود همراه با اشک خود به فرزند داد و این شهید هم شیرحلال خورده شد.
وی افزود: مادران صبور و فداکار شهیدان با تربیت فرزندان رشید، غیرت مند و دلباخته مکتب حسینی پس از گذشت بیش از 14 قرن راه و رسم فداکاری و وفاداری سردار بزرگ سپاه سیدالشهداء را تداوم بخشیدند و اثبات کردند که واقعه عاشورا افسانه نیست بلکه جریان حق طلبانه ای است که در همه عصرها با ظلم و ستم و تجاوز و سلطه گری و سلطه پذیری در حال مبارزه و جهاد است.
در این آیین از حدود 300 مادر و همسر شهید تجلیل شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.