به گزارش ایرنا، مهدی چمران جمعه شب در سومین کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار در بوشهر افزود: در تهاجم انگلیس مردم شجاع استان بوشهر با تقدیم شهدای گرانقدری چون شهید رئیسعلی دلواری با تمام توان در برابر آنان ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: مردم شجاع و متدین بوشهر در تاریخ برای همگان مقاومت خود را اثبات کردند و در این ارتباط تاریخی پرافتخار از خود برجای گذاشتند که امیدواریم این روحیه مقاومت و ایستادگی همچنان در ملت ایران و بویژه مردم بوشهر استمرار داشته باشد.
چمران افزود: این خون وحس مقاومت استان بوشهر نشات گرفته از روح اسلامی، تشیع علوی و حضرت فاطمه (س) است.
وی ادامه داد: مقاومت حضرت فاطمه (س) گرچه کوتاه بود، ولی درسی برای یادگیری مقاومت است که امام حسین (ع) آن را در دشت کربلا تکمیل کردند.
رئیس شواری اسلامی شهر تهران گفت: مقاومت فاطمی به منزله مقاومت در برابر اشرافیت، خودخواهی، دنیا طلبی، ثروت اندوزی و ظلم است که همچنان ادامه دارد و ما نیز باید آن را تداوم بخشیم.
چمران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی از مسیری سالم عبور می کند و تا اقتصاد سالم نباشد نمی تواند مقاوم باشد.
وی یادآور شد: اقتصاد کشور برای اینکه درون زا و موفق باشد باید از همین مقاومت ها سرچشمه بگیرد.
امام جمعه دلوار گفت: استان بوشهر در طول تاریخ با شجاعت تمام در برابر انگلیسی ها جنگیده و در برابر نفوذ آنها مقاومت کرده است.
حجت اسلام علی زاهد دوست افزود: مردم این استان همواره با رشادت و دلیرمردی های خود نماد روشنی از مقاومت در برابر استعمار به شمار می روند.
در این آئین تومار امضا شده توسط بوشهری ها به چمران اهدا شد که مضمون آن درخواست از شورای شهر تهران برای نصب تندیس شهید رئیسعلی در مقابل سفارت انگلیس در تهران بود.
7212/ 6043 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.