به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز چهارشتبه در همایش استانی مربیان تربیتی ، سفیران امید و هدایت که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: مهمترین هدف امور تربیتی پاسداشت مرزهای اعتقادی و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس است که لازم است در این زمینه به مطالعه کتاب های منتشر شده از سوی صاحب نظران این حوزه مهم بپردازیم.
وی اظهار کرد: تفکیک بین فرایند آموزش با پرورش آسیب جدی را متوجه نظام تعلیم و تربیت می‌کند چرا که آموزش در کنار پرورش می‌تواند ضامن سعادت و تعالی انسان شود.
وی بیان کرد: هدف نهایی برنامه ریزان نظام آموزشی و پرورشی به خصوص برگزار کنندگان فعالیت های تربیتی و اجتماعی ایجاد تغییراتی شایسته در دانش آموزان است لذا این تغییرات می توانند در اندیشه، گفتار، مهارت، رفتار و دانش و در بعد روحی و روانی بوده و آرامش روح و کاهش دغدغه خاطر را به دنبال داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: یکی از دغدغه‌های عمومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حفظ مسائل فرهنگی و تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی بود لذا برای استقرار این اصول نهاد امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت.
ساکی با اشاره به آسیبهای اجتماعی در کمین جامعه یادآور شد: با توجه به اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی فرزندان ما را نشانه رفته است بنابراین ما باید تیزبین و ریزبین بوده و این جریان را در سطح مدارس جدی بگیریم
وی از کار مربیان تربیتی در مدارس بعنوان دشوار ترین کار یاد کرد و افزود: تاثیر کاری این گروه در مدارس نامرئی و قابل سنجش نیست و آثار فعالیت های این عزیزان نیز دیر بازده است.
این مسئول از دستندرکاران امور تربیتی در مدارس خواست برای رشد کمی و کیفی امور زیر مجموعه این بخش مهم در سنگر علم و دانش به دنبال فرا گیری راهکارهای مناسب تربیتی در مدارس باشند.
در این همایش به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) آئین سوگواری برگزار شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.