قدرت الله قاسمی روز یکشنبه در آئین تجلیل از مربیان و معلمان پرورشی آذربایجان غربی افزود: در سهمیه استخدامی امسال آموزش و پرورش فقط 9 نفر معلم پرورشی جذب این نهاد در استان می شوند که تعداد بسیار اندکی است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به تجلیل از 300 نفر از خادمان عرصه تربیتی در هفته امور تربیتی در استان اضافه کرد: هزاران ماموریت طاقت فرسا را مربیان امور تربیتی به جان خریده اند تا درخت انقلاب تناور شود و شایسته است تا از همه این معلمان تجلیل شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش موثرترین نهاد تربیتی در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: عالی ترین میراث فرهنگی، تربیت بوده که مقصد انبیای الهی است.
قاسمی تربیت را سر منزل و مقصود نهایی ائمه و اولیا الهی نام برد و ادامه داد: در این عصر که عصر هویت های گمشده و سنت گریزی را در چشمان همه ترسیم می کند، تربیت جایگاهی ویژه دارد و برای دستیابی به رستگاری باید در مسیر تربیت صحیح گام برداشت.
امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این آئین اظهار کرد: مهمترین محور و اساسی ترین مساله در تربیت و تاثیر گذاری آن استفاده از مربیانی است که خود به بهترین شیوه تربیت شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه دلسوزی، رافت و داشتن روحی لطیف لازمه شخصیت مربیان تربیتی است، افزود: همه معلمان و به ویژه معلمان تربیتی در محیط تعلیم و تعلم باید مهربان باشند زیرا در غیر این صورت اثرگذاری کمتری در دانش آموزان خواهند داشت.
وی اظهار کرد: تدبر در آیات الهی و توجه به آموزه های دینی به عنوان مهمترین مرجع آموزشی در موضوع تربیت ضروریست.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) فرزندانی نمونه را تربیت کرد، گفت: ام ابیها با امکانات اندک فرزندانی شایسته را تربیت کردند.
وی زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگویی حسنه برای حرکت در مسیر تربیت دینی عنوان کرد.
در این آئین که با حضور 300 نفر از مربیان تربیتی استان برگزار شد، به صورت نمادین با حضور مسئولان از 6 نفر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت در امور تربیتی با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 5000 مدرسه و 550 هزار دانش آموز با 38 هزار نفر فرهنگی است که از این تعداد 2 هزار نفر معلمان پرورشی و فرهنگی هستند.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.