عزیزاله شهبازی چهارشنبه شب در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز افزود: در روزهای اول کرونا بسیاری از واحدها تولیدی  کار را برای پیشگیری از شیوع موقتا تعطیل کرده بودند ولی البرز با وجود حجم بالای تردد و عواملی همچون مهاجرپذیری و شاهراه مواصلاتی کشور، حاشیه نشینی، استقرار چهار زندان بزرگ به شرایط بحرانی نرسید.

وی ادامه داد : بخش خصوصی با تمام قوا برای مقابله با کرونا وارد میدان شد و با تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام دارویی و بهداشتی با ستاد همراه شد.

شهبازی  با بیان اینکه البرز نقش ملی و فراملی در حوزه های مختلف به ویژه تولید دارد، گفت: حوزه تولید پروتکل های بهداشتی را رعایت می کردند و بیش از ۱۲۰ هزار صنف شناسنامه دار به صورت خودجوش فعالیت خود را متوقف کردند بنابراین  به طور قطع در فضایی که بواسطه شیوع کرونا بوجود آمد، بسیاری از افراد دچار زیان شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها مبادی ورودی و خروجی خود را بسته اند و حتی کالا نیز تبادل نمی شود، افزود: در همایش استانداران سراسر کشور، کمیته های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شد تا مسایل این حوزه ها به صورت متمرکز رسیدگی شود و در کمیته اقتصادی مقرر شد که بسته های حمایتی برای بخش تولید در نظر گرفته شود.

استاندار البرز ادامه داد: در نظام بودجه کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای کمک به آسیب دیدگان از شیوع کرونا اختصاص داده شد.

وی در ادامه از اقدامات موثر انجام شده در البرز با هدف پیشرفت در مسیر توسعه خبرداد و افزود: توفیقی که اخیرا حاصل شده، لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بود که با یک کار تیمی با مدیریت صحیح به صورت منسجم و متحد، رقم خورد.

استاندار البرز بیان داشت: در حوزه اقتصادی و مسایل مربوط به صنعت، به واقع اقدامات بزرگی محقق شد که تامین آب، برق، راه ها و توسعه فرودگاه پیام، جلسات رفع موانع تولید، تنظیم بازار و برنامه ریزی برای تامین معیشت کارگران از جمله آنها محسوب می‌شود.

شهبازی گفت: اکنون بیش از ۶ تفاهم نامه در حوزه های کشت های گلخانه ای، کارخانه نوآوری، شهرک کاوش، تقویت شرکت های دانش بنیان، اشتغال مهارت محور و فرودگاه پیام در البرز با سازمان های ملی منعقد شده است.

استاندار البرز یاد آورشد: در همایش استانداران مقرر شد که برخی از استان ها با محوریت اتاق های بازرگانی برنامه ریزی کنند که چگونه می توانند برای درآمد زایی با اختیارات ویژه عمل کنند.

وی گفت: درخواستی که اخیرا از سازمان برنامه و بودجه کشور  در خصوص مشارکت دولت در پروژه کمربند شمالی کرج شد با  ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق از محل اعتبارات ملی این پروژه مهم در امتداد آزادراه شهید همت همراه بود.

استاندار البرز تاکید کرد: باید ظرفیت های این استان در حوزه های مختلف و منابع درآمدزایی را شناسایی کرده و با برنامه ریزی برای پیشرفت در مسیر توسعه و تحقق شعار سال ( جهش تولید ) هر بیشتر تلاش و برنامه ریزی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.