حسین فاضلی هریکندی روز دوشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه  استان البرز با اشاره به سابقه تشکیل ستاد دیه گفت: این ستاد از ابتکارات شهید لاجوردی بود که از سال ۱۳۶۹ آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است و تاکنون نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر در کشور به واسطه حمایت‌های این ستاد آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد دیه البرز که از زمان تاسیس استان آغاز شده گفت: این ستاد از سال ۹۰ تا ۹۸ روند به رو به رشدی داشته که نشان دهنده پشتوانه مردمی آن است و با همراهی مردم، خیران و نیکوکاران و دستگاه‌های کمک کننده، اهداف ستاد محقق شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، گلریزان ستاد دیه به منظور جذب کمک های مردمی و خیران در روز پنج شنبه (سیزدهم ماه رمضان) انجام که با توجه به شرایط کنونی و پرهیز از برگزاری تجمعات، سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان با همکاری صداوسیمای مرکز استان البرز از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه هفته جاری به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

فاضلی هریکندی گفت: این ستاد در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از قبیل تصادفات و حوادث کار و بدهکارانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و حکم قطعی قضایی درباره آن‌ها صادر شده فعالیت دارد.

وی ضمن درخواست از مردم و نیکوکاران برای شرکت در این اقدام حسنه گفت: مردم مطمئن باشند پرونده کسانی که مشمول حمایت ستاد دیه می شوند، به دقت بررسی شده و صرفا افراد نیازمند که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد یا بدهکار نیازمند که در زندان هستند آزاد می‌شوند و افرادی خارج از چارچوب اساسنامه ستاداز این حمایت‌ها برخوردار نخواهند شد.

وی با تبیین اقدامات حمایتی قوه قضائیه در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به دستورهای  رییس قوه قضائیه تعداد زیادی از زندانیان به مرخصی اعزام شدند تا از این فرصت به منظور اخذ رضایت و حضور در کنار خانواده خود استفاده کنند.

رییس کل دادگستری البرز افزود: در بخشی دیگری از اقدامات حسب دستور حضرت آیت‌الله رئیسی، پرونده همه زندانیان به صورت موردی در کمیسیون ویژه‌ای بررسی شده تا زندانیان مشمول نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات، شناسایی و حکم مقتضی منتهی به آزادی در مورد آنها صادر شود؛ همچنین برای محکومانی که تا شهریور امسال محکومیت آنها به اتمام می رسد، با لحاظ شرایط از مرخصی منتهی به آزادی بهره مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.