به گزارش ایرنا، اسماعیل جمیاری روز جمعه در حاشیه این آئین اظهار داشت: به منظور تحقق اولویت های ابلاغی از جمله ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری در سطح زندان های استان اقدامات بسیاری در استان صورت گرفته که برای نمونه می توان به اعطای مرخصی به ۶۵ درصد از زندانیان واجد الشرایط اشاره کرد.

وی افزود: سال گذشته، ۲۹۰ زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه استان، آزاد و به آغوش خانواده های خود برگشتند.

مدیرکل زندان ‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح شورای حل اختلاف ستاد دیه استان، تصریح کرد: امروز در سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) این مهم افتتاح شده است که ایجاد آن در صلح و سازش طرفین دعوا در پرونده های زندانی و کاهش جمعیت زندانیان بسیار مفید خواهد بود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از اصولی ترین سیاست های جدید دستگاه قضا حبس زدایی و مجازات های جایگزین بوده و در این باره به قضات توصیه و تأکید شده است که در این موضوع فعالیت بیشتری داشته باشند.

حسن نگین تاجی تاکید کرد: امید است با پیگیری های دلسوزانه متولیان امور زندان ها در راستای تحقق اهداف ریاست قوه قضائیه به خصوص در زمینه حجبس زدایی با استفاده از تأسیسات حقوقی مفید و مجازت های جایگزین حبس بستر های لازم به منظور اجرای بهینه کاهش جمعیت کیفری صورت پذیرد.

زندان های کهگیلویه و بویراحمد داری چهار شعبه شورای حل اختلاف هستند و این شورا ها در راستای اصلاح ذات البین، مصالحه و سازش توانسته اند علاوه بر آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد تعداد ۱۶ پرونده قتل را مصالحه کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز ولادت با حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی تعداد ۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد زندان های استان آزاد شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.