اسماعیل جمیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به میزان کاهش جمعیت کیفری در کهگیلویه و بویراحمد و تعداد زندانیان کنونی این استان اشاره ای نکرد.   

وی اظهار داشت: کسب این موفقیت مهم بر اساس ارزیابی و اعلام قوه قضائیه بوده است.

جمیاری افزود: چنانچه همراهی، همکاری و تعامل مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل زندان های استان نبود این رتبه ارزنده نیز به دست نمی آمد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عمده ترین عوامل مؤثر در کسب چنین موفقیت مهمی شامل بازدید مستمر مسئولان قضایی استان از زندان ها و دیدار چهره به چهره با زندانیان، شتاب بخشی در تعیین تکلیف زندانیان، اعطای تسهیلاتی همچون آزادی مشروط، تخفیف و تعلیق مجازات، استفاده حداکثری از ظرفیت عفوهای موردی و عمومی، اعزام زندانیان دارای شرایط به مرخصی و جذب کمک خیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

جمیاری عنوان کرد: امید است با تداوم چنین روند مثبتی علاوه بر کاهش جمعیت کیفری کهگیلویه و بویراحمد و هزینه های نگهداری زندانیان در این استان بخشی از آسیب ها و پیامدهای منفی ناشی از حبس نیز در استان کمتر شود.

وی ابراز داشت: با کاهش جمعیت کیفری کهگیلویه و بویراحمد موضوع مهم تفکیک و طبقه بندی زندانیان و توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی بین آنان نیز به نحو بهتری در این استان محقق می شود.

۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.