مجید استادکاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر خطوط اتوبوسرانی کرج از مسافر خلوت شده اما ۲ خط حصارک و بعثت کرج دارای بیشترین تعداد مسافر بوده و برخی مواقع با وجود اعمال قوانین سختگیرانه بهداشتی تعدادی از مسافران الزامات فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند.

وی بیان داشت: طبق پروتکل های بهداشتی ، اتوبوس ها باید با ۴۰ درصد ظرفیت صندلی ها فعالیت کنند اما تعدادی از مسافران با اصرار و پافشاری فضا را پر می کنند که مخاطره آمیز است .

استاد کاظمی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا بخش عمده اتوبوس های خصوصی کرج فعالیتی ندارند و عمده خدمات دهی برعهده اتوبوس های ملکی شهرداری است، گفت: به دلیل کمبود اتوبوس و درخواست مردم نمی توان اتوبوس های دیگر خطوط را به مسیرهای پرازدحام انتقال داد.

وی درعین حال تاکید کرد که نظارت لازم برای رعایت پروتکل ها انجام می شود و تلاش ها براین است تا در حد توان از ظرفیت موجود استفاده کرد، ضمن آنکه شمار مسافران اتوبوس های کرج حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت : اکنون از ۲۸۰ اتوبوس فعال درون شهری کرج ۱۶۰ دستگاه در خطوط به مردم خدمات رسانی می کنند و در بیشتر خطوط اتوبوس ها با کمترین مسافر تردد دارند اما برای جلوگیری از نارضایتی مردم اتوبوس های خالی از مسافر را در مسیرهای خلوت فعال نگه داشته ایم.

وی بیان داشت: طبق پروتکل بهداشتی ، مسافران اتوبوس ها باید به جای پرداخت نقدی کرایه ، کارت بانکی بکشند و هر ۲ صندلی یک مسافر بنشیند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر میزان تخلفات تاکسی های کرج افزایش یافته است، افزود: رانندگان تاکسی با این بهانه که تعداد مسافران آنها به سه نفر کاهش یافته و باید کرایه نفر چهارم از سایرین دریافت شود مرتکب تخلف می شوند که در این بخش نظارت ها بیشتر شده است.

استاد کاظمی با بیان اینکه بیماری کرونا تاحدودی خدمات رسانی حمل و نقل عمومی را دچار بی نظمی کرده است ، بیان داشت: با این اوصاف نظارت ها را تشدید کرده ایم تا این برهه حساس بگذرد.

وی تاکید کرد که افزایش سالانه کرایه تاکسی ها در کرج اعمال شده تا این قشر بتوانند امورات خود را بگذرانند اما نباید اضافه بر کرایه تعیین شده از مسافران پول دریافت کنند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج  گفت : در شرایط کنونی به دلیل اعمال ضوابط بهداشتی و کاهش شمار مسافران فعالیت اتوبوس ها و تاکسی ها مقرون به صرفه نیست اما باید با صبر و بردباری  این دوره سخت و دشوار را پشت سرگذاشت.

کلانشهر کرج  با جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی است و تا پیش از آغاز تحریم ها حدود یک هزار دستگاه اتوبوس فعال داشت که به علت فرسودگی بخش عمده اتوبوس ها از چرخه فعالیت خارج شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.