فریبرز مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از اول تا بیستم اسفندماه امسال؛  ۲۰ هزار و ۷۸۷ مسافر از طریق اتوبوس جا به جا شدند که این تعداد نسبت به جا به جایی ۵۵ هزار و ۲۳۶ مسافر  با ناوگان حمل و نقل عمومی استان در مدت مشابه پارسال نشاندهنده کاهش حدود  ۶۳ درصدی را نشان می دهد.

 وی  با اشاره به باز بودن تمامی دفاتر خدمات پایانه به روال عادی افزود: با مدیریت این بخش و پرهیز از سفرهای غیر ضروری  ؛ این میزان حتی نسبت به کاهش ۵۰ درصدی تعیین شده بر اساس  دستورالعمل و بخشنامه به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا   بیشتر بود .

وی به ضدعفونی مستمر پایانه ها و اتوبوس ها اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری سم زدایی و گندزدایی پایانه ها انجام می شود و شرکت های حمل و نقل نیز ضد عفونی  داخل اتوبوس ها را انجام می دهند .

مرادی خاطر نشان کرد: اگر  دستکش و ماسک موجود باشد ، امکان خرید برای شرکت های حمل و نقل وجود دارد تا این اقلام بهداشتی را در اختیار مسافران قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به  اینکه  در حال حاضر به طور میانگین اتوبوس ها با پنج مسافر  جابه جایی مردم را در سفرهای برون شهری انجام می دهند ، گفت: طی نامه ای از شهرداری ها در خواست کردیم تا در صورت امکان اجاره اسفند ، فروردین و اردیبهشت را از شرکت های حمل و نقل دریافت نکنند که این امر می تواند کمکی برای خدمات دهندگان این قشر باشد تا کمتر از  آسیب های اقتصادی کرونا ضرر ببینند.

۱۸۷ دستگاه اتوبوس ، ۷۳۱ مینی بوس و یک هزار و ۶۴۰  دستگاه سواری با سه هزار و ۹۴۱ راننده  در گیلان فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.