مجتبی آمرکاشی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: معلمان نقش مهمی درحفظ و اعتلای فرهنگ جامعه دارد زیرا هدایتگری و تربیت نسل برعهده آنان است.
وی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند معلمان که در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان و فرزندان ایران تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که درسنین جوانی تربیت یافتند وجان خود را در دفاع از خاک کشور از دست می دهند، این ها تربیت یافته همین مدارس هستند.
وی با اشاره به اینکه معلمان درانتقال فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت، آموزش و تربیت دانش آموزان نقش ارزنده ای دارند، یادآورشد: امام خمینی (ره) نیز نقش معلمی را نقش انبیا معرفی کردند.
وی سپاس از معلم را ارج نهادن به مقام علم و تقوی دانست و اضافه کرد: معلمان خالصانه و صادقانه و بدون هیچ چشمداشتی در راه عزت و اقتدار کشور گام بر می دارند و شایسته تجلیل و قدردانی هستند.
آمرکاشی تصریح کرد: مدارس ما باید همچون گذشته مهد تربیت شخصیت های فاخری چون مطهری ها باشد و همه باید از آموزش و پرورش با توجه به رسالت های مهمی که دارد، حمایت و پشتیبانی کنند.
وی اضافه کرد: معلمان درجامعه ما نقش مهمی درتربیت دانش آموزان دارند و باید همواره با جدیت در انجام این رسالت خطیر نقش آفرین باشند.
مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز تصریح کرد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به عنوان مرکز سازنده نیروی انسانی و آبروی هر کشور و نظام است.
وی بیان داشت: در این طرح یادآوری می کنیم که احترام به جایگاه معلم و فرهنگی در رشد و تعالی و پیشرفت جامعه تاثیر گذار است و باید در راستای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی این قشر تلاش شود.

آمرکاشی عنوان کرد: در قالب این طرح یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز دراستان البرز نیزگرامی داشته می شود.
وی تاکید کرد: با رفع مشکلات قشر فرهنگی می توان دغدغه های ذهنی آنها را برطرف کرد تا بتوانند با تمام توان در راستای تربیت و تعلیم دانش آموزان و آینده سازان جامعه تلاش کنند.
در این طرح به فرهنگیان استان البرزگل اهدا می شود.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه به نام هفته معلم نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.