نادر ثناگو مطلق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: با آماده سازی ۱۵۶ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان بزرگ ترین فاز این منطقه در هفت پهنه و تعریف نوع فعالیت ها، ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

فاز جدید به عنوان چهارمین و بزرگ ترین فاز منطقه ویژه اقتصادی پیام به مساحت ۱۵۶ هکتار است که بیش از این اراضی منطقه در سه فاز و به مساحت ۱۱۴ هکتار بوده است.

با برنامه ریزی های صو.رت گرفته در طرح جامع، چهارمین فاز منطقه و.یژه اقتصادی پیام به عنوان نخستین قطب فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در کشور تبدیل می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های این فاز در هفت پهنه تعریغ شده و همچنین میزان اشتغال هر فعالیت مشخص شده است.

هم اکنون کلیه فضاهای این فاز در مرحله اجرای زیر ساخت های آب، برق و فاضلاب است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام  با وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در حوزه صنعت و بازرگانی در مجاورت پایتخت دارای فرودگاه اختصاصی با ظرفیت هوانوردی، آموزشی، مسافری و کارگو است.

استقرار ۷۰ شرکت تولیدی فعال از مزیت های  منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز است.

مستقر بودن کارخانه ها و خدمات خاص از جمله تولید کیسه های خون، مرکز پت اسکن، فارم های تولید رمز در منطقه از جمله مزایایی است که پیام را منحصر به فرد کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی ، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن،  در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود.

آغاز به کار بخش مسافری فرودگاه پیام

مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام که تا پیش از این به عنوان تنها فرودگاه باری کشور مشغول به فعالیت بود، یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست مردم این استان بود که در سال ۹۸ پس از سال ها محقق شد

همزمان با تاسوعای حسینی  در سال ۹۸ پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیام به مقصد مشهد مقدس از سرگرفته شد، افزایش مسیرهای پروازی به مقصدهای دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت و در گام بعدی پرواز به مقصد کیش به مسیرهای پروازی این فرودگاه اضافه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.