دکتر سید محسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت ارتقای رتبه کشتارگاه‌های طیور استان البرز به منظور دستیابی به فاکتورهایی از جمله افزایش سطح کیفیت مرغ تولیدی، اظهار کرد: کشتارگاه‌های طیور کشور به ترتیب در سه سطح (اِی پلاس، اِی و بی) رتبه بندی شده است، در حال حاضر در استان البرز شش کشتارگاه طیور داریم که رتبه تمامی این کشتارگاه‌ها «بی» است.

وی تاکید کرد: کشتارگاه‌های طیور استان اگر بتوانند با بهره گیری از تسهیلات بانکی خرید تجهیزات لازم برای ارتقای رتبه را فراهم کنند می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقای سطح رتبه این کشتارگاه‌ها به رتبه «اِی» باشیم.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در ادامه مهمترین دلیل برای ارتقای سطح فعالیت کشتارگاه‌های طیور را افزایش سطح کیفیت مرغ تولیدی در این واحدها برشمرد و گفت: به یقین این مهم بر افزایش قیمت مرغ تولیدی در کشتارگاه‌ها نیز مؤثر است.

ابوترابی در خصوص دیگر فاکتورهای کشتارگاه‌های طیور رتبه» اِی» گفت: در کشتارگاه‌هایی که در سطح «اِی» هستند تخلیه اندرونی مرغ به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌شود، همچنین در کشتارگاه‌های «اِی پلاس» که بالاترین درجه کشتارگاهی در کشور است وقتی اندرونی مرغ تخلیه شد، به منظور پایین آوردن دمای مرغ به جای چیلر آبی وارد چیلر هوایی می‌شود و تمامی این موارد بر افزایش سرعت خط کشتار و تعداد آن تأثیر دارد.

وی در بخش دیگری در خصوص توصیه‌های بهداشتی مبنی بر اینکه شهروندان تا علت ثانوی برای جلوگیری از آلوده نشدن به ویروس کرونا، مرغ و ماهی را به صورت بسته بندی خریداری کنند، توضیح داد: پیرو دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به واحدهای صنفی عرضه کننده فرآورده‌های گوشتی، مرغ و ماهی تکلیف شده است که نباید مرغ و ماهی را به صورت خرد و قطعه شده در اختیار مشتریان قرار دهند حتی اگر مشتریان درخواست کنند که در حضور خودشان این کار انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در خصوص تشدید نظارت بهداشتی بر دامداری‌های استان در این روزهای کرونایی نیز گفت: در دامداری‌ها نیز بحث رعایت بهداشتی فردی توسط پرسنل مجموعه و همچنین توجه به بهداشت محیط کار مدنظراست که البته در گذشته نیز رعایت این موارد بهداشتی را داشته ایم و اکنون این مراقبت‌ها با کنترل‌های بیشتری اعمال می‌شود.

ابوترابی افزود: از نظر سلامت فرآورده‌های حاصل از شیر تولیدی در دامداری‌ها نیز مشکلی وجود ندارد زیرا بخش عمده‌ای از شیر تولیدی در دامداری‌ها به کارخانه‌های لبنیات ارسال می‌شود و در آنجا نیز در تولید انواع فرآورده‌های لبنی مراحل استرلیزه و پاستوریزه کردن به خوبی انجام می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.