مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان  گفت: پروژه  کیت های سرولوژی کرونا با هدف تشخیص اینکه آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به تولید رسیده است.
وحید یونسی روز شنبه در حاشیه رونمایی از این کیت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصول به لحاظ کاربردی در کنار کیت های تشخیصی است و به عنوان یک ابزار صرف تشخیصی نیست و موازی با کیت های تشخیصی کرونا  مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: بنابراین این کیت ها با بررسی جوامع و مشاغل مختلف در سیاستگذاری استفاده می شود و این کیت ها به پزشکان و سیاست گذاران نظام سلامت کمک می  کند که موضوع فاصله گذاری هوشمند در شهرها و مشاغل مختلف اجرایی شود.
 وی گفت: این کیت های تشخیصی ابتدا در برخی از مشاغل که ریسک بالایی دارند مانند کادر درمان و ارتباطاتی که نمی تواند قطع شود آغاز و بررسی می شود که چه درصدی از این افراد با بیماری ویروسی کرونا مواجه شده اند و پس از آن  به ترتیب وارد خوشه های مختلف جوامع می شود تا به یک دید کلی و جامعی از اتفاقاتی که در ٢ماه گذشته با این بیماری ایجاد شده به آن برسیم.
 یونسی یادآور شد: پنج هزار آزمایشگاه در کشور می توانند از این کیت ها استفاده و محدودیتی  وجود ندارد چرا که توان تولید این ٢ مجموعه دانش بنیان هشت میلیون تست در ماه است.
وی در عین حال تصریح کرد که کاربرد اصلی این کیت برای  سیاست گذاری است اینکه در کدام مناطق وضعیت قرمز بوده و شیوع بیشتر یا سابقه ویروس در هر منطقه با این تست ها به چه شکل است.
به گفته وی هر کیت در  ٧٥دقیقه ٩٦نفر را تست می کند و در نوع خود این کیت ها در دنیا کم نظیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.