سالار قاسمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این لباس ضد کرونایی به همت کادرهنرستانی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از این پس در اختیار در مراکز درمانی استان قرار می گیرد.

وی با اشاره اینکه این ایده با دیدن ایثارو ازجان گذشتگی مدافعان سلامت، در ذهن هنرجویان و هنرآموزان هنرستان ولایت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به وجود آمد ، خاطرنشان کرد:  این لباس دارای ویژگی های خاص و نفوذ ناپذیری بوده و می تواند از سلامت پزشکاران و پرسنل درمانی دربرابر کرونا محافظت کند.

در کارگاه  تولید لباس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج  ۲۰ نفرازهنرجویان و هنرآموزان مشغول دوخت لباس‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

قاسمی ادامه داد: تا کنون ۶۰ دست لباس محافظ در برابر ویروس کرونا و ۱۵ هزار عدد ماسک در هنرستان ولایت  واقع  در شهر گرمدره کرج، تولید شده است.

وی بیان داشت: لباس و ماسک‌های تولیدی این کارگاه دراختیاربیمارستان های شهید رجایی، حضرت قائم (عج) ، امام علی (ع) و شهیدمدنی قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: روزانه در صورت تامین پارچه مورد نیاز، امکان تولید ۱۰ دست لباس چند بارمصرف پارچه ای ضد کرونایی دراین کارگاه وجود دارد.

وی تاکید کرد: کارگاه تولید ماسک آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیز از زمان شیوع بیماری کرونا دایر شده  که تا کنون بیش از ۲۰ هزار عدد ماسک در آن تولید و توزیع شده است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

از ابتدای شیوع کرونا در استان البرز تاکنون ۲ هزارو ۲۶۰ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفته اند که در این مدت ۱۱۵ بیمار قطعی کرونا و ۶۹ بیمار مشکوک در استان جان باخته اند.

اکنون ۴۸۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.