دکتر محمد رضا اسپرورین روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: طی ۲۰ سال گذشته به همت خیرین نیک اندیش از بحران فضای آموزشی در کشور از جمله استان البرز جلوگیری شد اما با توجه به نیاز دانش آموزان به کلاس های درس ایمن و مناسب نیاز به عزم ملی داریم.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سازی لذت بخش ترین کار نیکی است که می توان درعرصه تولید علم و دانش درآن مشارکت داشت، خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری سال ۹۹ را به نام سال جهش تولید نامگذاری کرد که این مهم مسوولیتی ملی است که هر فردی با ید به سهم خود در تحقق آن بکوشد.

اسپرورین تصریح کرد: خیرین نیک اندیش نیزباید در تحقق بخشیدن این شعار ملی با عزمی راسخ با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد پای کار باشند تا خشت های کلاس های درس روی هم چیده شود و شاهد حضوردانش آموزان در مدارس خیرسازدر چهارگوشه ایران اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ ساز یکی از معدود سمن های مردم نهاد درایران است که هم شناسنامه خوبی دارد و هم پایه و اساس محکمی دارد، یادآورشد: مردم اولین جایی که در مدرسه ‌سازی دنبال آن می‌گردند جامعه خیرین مدرسه‌ساز است که این موضوع مهم غرورآفرین است.

اسپرورین بیان داشت: اعتماد ازشفافیت ایجاد می‌شود ونتیجه این اعتماد این شده است که از سال ۷۸ که این مجموعه با همت مرحوم دکترمحمد رضا حافظی راه‌اندازی شد تا کنون ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر خیر جذب جامعه خیرین مدرسه ساز در داخل و خاج از کشور شده اند.

وی یادآورشد: در این مجموعه خیرینی که حداقل یک مدرسه ساخته‌اند و همچنین  ۶۲۹ هزار خیری که از ۵۰ هزار تا حدود ۵۰ میلیون تومان کمک مالی کرده‌اند، عضویت دارند.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشور در ادامه به اقدامات انجام شده در ثبت نام جامعه خیرین مدرسه ساز ایران در کتاب گینس پرداخت واضافه کرد: تا کنون مرحله اول ثبت جامعه خیرین مدرسه‌ ساز کشوردر گینس به گونه ای که از لحاظ تعداد، جامعه خّرین مدرسه ‌سازایران بیشترین تعداد افراد عضو را در بین سمن های جهان دارد را دارد، گذرانده ایم.

اسپرورین گفت: درسال جهش تولید باید روحیه خیرین مدرسه‌ساز نیز تقویت شود تا ازتوانمندی این مجموعه مردم نهاد بهترین استفاده را دربخش تامین فضا و توسعه زیرساخت های آموزشی که منجر به تولیدعلم در جامعه می شود را برد.

وی خاطرنشان کرد: هر سال به منظورتبیین راهبردها واهداف این مجمع ، جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ مشارکت مردم در مدرسه سازی برگزار می شود.

وی ترویج فرهنگ مشارکت، جذب کمک های مالی مردم وتجلیل از کسانی که مال خود را در راه مدرسه سازی صرف می کنند را از دیگراهداف جشنواره خیرین مدرسه ساز درکشور عنوان کرد.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشورتاکید کرد: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و فراهم کردن مکان آموزشی مناسب، تجهیزات و امکانات و نگهداری و حفظ مدارس نیازمند مشارکت و همکاری بیش از پیش خانواده ها، انجمن های اولیا و مربیان و خیرین است.

کشور بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز دارد که ۵۰۰ هزار نفر آن در مدارس البرز تحصیل می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.