اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و دانشکده علوم پزشکی استان ژجیانگ چین ۲ روز پیش از طریق ویدئو کنفرانس روند پیشگیری ، درمان و مهار کرونا را به اشتراک گذاشتند.

دکتر حسن اینانلو روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهارداشت: هدف  از رد و بدل کردن اطلاعات و تجارب، مهار سریع کرونا در ایران و جهان بوده که باید تجارب مثبت را به خوبی اجرا کرد.

وی بیان داشت : طبق بررسی ها  کشور چین سه سطح قرنطینه کرونایی شامل سطح یک خیلی آلوده ، کمتر آلوده سطح و غیرآلوده را  تعریف کرد که همکاری خوب مردم با مسوولان و مجریان بهداشت و درمان موجب توقف بیماری در این کشور شده است.

اینانلو گفت : در مناطق سطح یک آلوده، کشور قرنطینه کامل برای مردم اجرا  کرد و  اجازه ورود و خروج  به مردم داده نمی شد، در سطح  کمترآلوده هر ۲ روز یک بار یک نفر از خانواد فقط برای خرید به سوپر مارکت می رفت اما در قرنطینه سه  هم مانند ایران عمل شده و به مردم توصیه می کردند که به بیرون از منزل نروند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: در این ویدئو کنفرانس داروهایی که برای درمان بیماران کرونا در چین و ایران استفاده شد مورد بررسی قرار گرفت .

وی گفت : البته پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با استفاده از روش های مناسب طی چند روز اخیر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را  تاحدود زیادی نسبت به روز های اول شیوع بیماری کاهش داده اند اما نکته مهم و اساسی این است که باید مردم این بیماری خطرناک را جدی بگیرند و خودمراقبتی را به سطح بالایی برسانند.

دکتر اینانلو از مردم خواست تا پایان تعطیلات نوروزی به مسافرت نروند و رفت و آمدها در شهرها  متوقف شود تا بتوان کرونا را مهار کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین به مردم توصیه کرد که هنگام خرید نان و سایر مایحتاج با احتیاط بیشتر خریدها را انجام داده و دستان خود را با آب و صابون شستشو دهند.

تاکنون تست کرونای  یک هزار۲۹۶ بیمار در البرز مثبت بوده و در مجموع ۱۸۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در این استان جان باخته اند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.