دکتر حسن اینانلو روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۲ هزار و۸۳۸ نفر بیمار در بیمارستان های این استان بستری شده اند که یک هزارو۲۹۶ نفر آنان بیمار قطعی کرونا تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر روند مرگ و میر بیماران کرونایی در استان البرز به دلیل استفاده از روش های  مناسب درمانی کاهش یافته است، گفت : اکنون روزانه بین سه تا ۶ بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست می دهند.

تا پیش از این شمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در البرز تا حدود ۱۶ نفر در روز  رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در برخی گزارش ها که توسط دیگر دستگاه ها  اعلام می شود، شمار بیماران مختلف و مرگ ومیرها  با کرونا جمع بندی می شود و مردم فکر می کنند که آمار فوتی ها ۲۵ درصد افزایش یافته است درحالی که تعداد فوت شدگان کرونا کمتر از این ارقام اعلامی توسط سایر دستگاه ها است.

اینانلو بیان داشت : طبق بررسی های دقیق پزشکی تاکنون ۹۸ نفر با علائم قطعی و ۸۸ نفر با علائم مشکوک کرونا در استان البرز جان خود را از دست داده اند. یعنی در مجموع ۱۸۶ بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در این استان فوت کرده اند. اکنون نیز ۴۹۰ بیمار با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

وی تاکید کرد که تاکنون آمارهایی که از مراجع مختلف در اختیار استانداری البرز  قرار گرفته صحیح نبوده و این روند مشکلاتی به وجود می آورد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : شماری از فوت شدگان در واقع بیماران غیرکرونایی مانند قلبی و سایر بیماری ها هستند.

وی درعین حال تاکید کرد که مردم استان البرز برای متوقف کردن بیماری کرونا باید همچنان در خانه ها بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.