حاجیه خانم مهین مجدباقری (سروش ) سال های طولانی است که با تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران تهیدست حضرت قائم (عج) پابه پای بیماران بین تهران و کرج در بیمارستان ها رفت وآمد می کند تا سلامتی به آنان بازگردد یا اینکه ماهانه بسته های آذوقه برای خانواده های نیازمند تهیه و بین آنان تقسیم می کند.

ده ها زوج جوان  نیازمند هم در این سال ها از دستان این مادر مهربان جهیزیه گرفته اند و زندگی آنان سرو سامان یافته است.

روزهای سخت، آزمون و ابتلا

بانوی نیکوکار البرزی می گوید: روزهای سخت دوران آزمون و ابتلا برای همه انسان هاست، برخی  خوشه های نیک درو می کنند، تعدادی در غفلت خود فرو رفته و عده ای  هم در حال  وهوای  فرصت و ثروت اندوزی به بیراهه می تازند.این روزها  دنیا و ایران درگیر ویروسی منحوس به نام کرونا  است شمار زیادی در بیمارستان ها و خانه ها با عوارض کرونا دست پنجه نرم می کنند، فقط و فقط با همدلی و همراهی می توان کرونا را شکست داد.

مجدباقری می افزاید: زنان ومردان پاک نهاد  زیادی در کشور وجود دارد که به جای نشستن پای تلویزیون و تماشای فیلم های نوروزی ، خانه های خود را به کارگاه بسته بندی مواد غذایی ، ماسک و سایر نیازها برای خانواده های محروم و سربازان عرصه سلامت تبدیل کرده اند. بسیاری به هر شکل می خواهند ایثارگری و نقش آفرینی کنند، مادری که عابربانک ها را ضد عفونی می کند، زنان و مردانی که کارگاه تولید ماسک  و سایر نیازها به راه انداخته اند تا این دوره سخت از سر مردم بگذرد و هموطنان به آرامش برسند.

سین سلامتی مهمترین نقطه امید است که ذهن و فکر مردم در آستانه نوروز ۹۹ را درگیر خود کرده و باید به هرشکلی این موهبت الهی را حفظ کرد، زمانی برکرونا پیروز خواهیم شد که همه سهممان را بپردازیم، عده ای با بخشش مال و ثروت ، عده ای با کار و تلاش در کارکاه های تولیدی ، شماری زیادی با ماندن در خانه ها و بسیاری در بیمارستان ها و همه این ها در یک نکته مشترک به نام رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید پرونده کرونا را مختومه کنند.

بانوی مددکار اجتماعی البرز در روزهای پیش از سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ بسته مواد غذایی شامل برنج ، روغن ، قند ، چای ، مرغ ، گوشت قرمز و  سایر مایحتاج بین خانواده های نیازمند استان البرز توزیع کرده است.

او نیز تعداد قابل توجهی ماسک تهیه و دراختیار پزشکان ، پرستاران و بهیاران سه بیمارستان در کرج قرار داده است.

خانه مادر نیکوکار البرزی اکنون کارگاه بسته بندی مواد غذایی اهدایی برای پرستاران است، این روزها  خانم مجدباقری، همسرش حاج داریوش سروش ، فرزندان، عروس خانم ها و نوه هایش سخت مشغول بسته بندی هدایای خود برای سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

دیدن این صحنه ها، روزهای دفاع مقدس و پشتیبانی بانوان و خانواده های ایرانی از رزمندگان اسلام را در اذهان تداعی می کند.

زندگی نامه این مادر نیکوکار و همسرش نیز خواندنی است، مشترک خود را از کارگری دریک کارخانه شروع کردند، سپس با همت و تلاش مضاعف به کارخانه دار تبدیل شدند ، سوگند یاد کردند که  زندگیشان را وقف نیازمندان ، بیماران و مردم کنند و تا امروز به این سوگند پاک وفادار بوده اند.

این بانوی نیکوکار می گفت که در این ایام شب ها با فرزندانم تا ساعت ۲ بامداد مواد غذایی بسته بندی می کنیم تا بتوانیم دین خود را به  مردم و فرشتگان نجات یعنی پرستاران ادا کنیم ، کرونا تمام مردم را تهدید می کند و اگر غفلت کنیم روزگار برما سخت خواهد شد ، پس باید همه پای کار باشیم و نگذاریم این بیماری در ایران عزیزمان ریشه بدواند و مردم مهربان و با فرهنگ کشورمان را از کسب وکار و زندگی بیندازد.کشورمان در این روزها به کار و تلاش و مهربانی بیشتر نیاز دارد ، زخم های فقر و بیماری باید هرچه زودتر ترمیم شود، این سرزمین شیرزنان و دلیر مردان است و به امید خدا کرونا را شکست می دهیم و باز نوروز را جشن خواهیم گرفت.

او  دست به آسمان  برد و گفت: خدایاخودت کمک کن که مردم سرزمینم دوباره بخندند.

خانم مجدباقری از برخی مسوولان و مدیران عامل  برخی کارخانه های استان البرز از جمله  مهندس امینی مدیر عامل شرکت زرماکارون ، حسین تقی نژاد  مدیرعامل شرکت گاز استان البرز و احمد عابدی مالک قنادی ماه بانو کرج به خاطر همکاری در تامین بخشی از مایحتاج نیازمندان و ملزومات بهداشتی پرستاران قدردانی کرد.

نمونه این بانوی نیکوکار در استان البرز فراوان است که این روزها بدون سهم خواهی فقط برای مردم کمک به مردم پای کار آمده و نیازها را تامین می کنند.

بسیاری ازخانواده های  البرزی در این روزها محل زندگی خود را به کارگاه تولید ماسک و لباس مخصوص پرستاران تبدیل کرده تا در شکست کرونا سهم خود را ادا کرده باشند.  

تاکنون ۲ هزارو۱۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که ۱۲۴ نفر آنان جان باخته و یک هزارو ۵۰۰ نفر بهبود یافته اند ضمن آنکه حدود ۵۰۰ نفر در بیمارستان ها اکنون بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.