امیر سرتیپ حسین محمدی، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: هدف از این عملیات که در سال ۶۵ توسط لشکر ۶۴ ارومیه در منطقه حاج عمران و ارتفاعات ۲۵۱۹ انجام شد، ایجاد خلل و کندی در انتقال نیروهای ارتش بعثی عراق به مناطق جنوبی برای دفاع از بصره بود که پس از سه روز با پیروزی زرمندگان اسلام به اتمام رسید.

وی ادامه داد: آزادسازی ارتفاعات مهم منطقه عملیات، انهدام ماشین جنگی دشمن، تسلط بر منطقه حاج عمران و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه نبرد در منطقه از مهمترین دستاوردهای این عملیات بود.

 

او اظهار داشت: رزمندگان اسلامی در این عملیات به ۱۲ گردان پیاده از سپاه پنجم عراق، تیپ‌های ۹۳ و ۹۶ احتیاط مستقر در منطقه، تیپ‌های ۱۰۸ و ۶۰۶ پیاده و پنج گردان توپخانه دشمن آسیب‎های کلی وارد کردند.

ارشد اسبق نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد همچنین بیان کرد: در جریان این عملیات، حدود سه هزار نفر از نیروهای بعثی کشته و زخمی شدند و ۲۸۹ نفر از آنها نیز به اسارت ارتش اسلام درآمدند و چندین دستگاه تانک و نفربر هم توسط نیروهای خودی غنیمت گرفته شد.

امیر محمدی، با اشاره به نقش دلیر مردان هوانیروز در موفقیت این عملیات، گفت: نقش فرماندهی قوی و مدبرانه امیر سرافراز ارتش، امیر آذرفر به عنوان فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه و وجود روحیه و اعتماد به نفس رزمندگان این لشکر به سبب ایمان و اعتقاد راسخ به جوهره دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، سرعت عمل، غافلگیری، زمان اجرای عملیات در شرایط جوی نامناسب و دمای چندین درجه زیر صفر برای فریب دشمن و رعایت اصول حفاظتی از عوامل مهم در موفقیت این عملیات بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.