انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد که دفتر اصلی آن در   امارات متحده عربی بوده و تمام کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، عربستان، امارات، کویت، قطر، سوریه، لبنان، اردن، عراق و شمال آفریقا  مصر، الجزایر، تونس، ،عمان، یمن و مراکش از اعضای آن به شمارمی روند.

این انجمن محدودیت عضو گیری نداشته و حتی از کانادا و اروپا هم عضو دارد.

شاهرخ کشاورز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  در کرج افزود:  این پویش با هدف حمایت از کسب و کار هزاران تولیدکننده، فروشنده و مستاجر مراکز خرید سراسر ایران شکل گرفته چراکه درسایر کشورهای عضو انجمن خرید و فروش های پایانی سال ( ماه ژانویه ) شده است.

وی ادامه داد:  اکنون ویروس شوم کرونا زندگی هزاران ایرانی را تحت تاثیر قرار داده  که می تواند علاوه بر سلامتی مردم ،  تعطیلی واحدهای تجاری، تعدیل و بیکاری، حجم بسیار زیادی از چک های برگشتی، عدم ایفای تعهدات مالی را در پی داشته باشد.

نماینده انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: از این رو تلاش کردیم تا با این راه اندازی این پویش،  حمایت  ویژه را از مراکز خرید کشور داشته باشیم و بابخشش یا تعدیل اجاره بهای اسفندماه بسترهای نوعدوستی را برای واحدهای تجاری عملیاتی کنیم.

کشاورز تاکید کرد: بحران کرونا باید به عرصه ای برای  نوعدوستی و  توانمندسازی اقشار آسیب پذیر تبدیل شود.

وی اظهارداشت: ۴۰ مرکز خرید کشور در این روزها  با بخشش حدود  ۵۰ میلیارد تومان اجاره  واحدهای تجاری و کسبه سهم خود را در نوعدوستی  اعلام داشته و لحظه به لحظه این سیل مهربانی در کشور گسترش می یابد.

کشاورز درادامه گفت: به طور یقین هیچ ایرانی راضی نخواهد بود که خانواده مراکز خرید و واحدهای تجاری به دلیل نداشتن بازار فروش در شب عید با مشکل معیشت مواجه باشد و امروز شاهد آن هستیم که این پویش مهربانی در تمام شهرهای کشور به راه افتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فروش پایانی سال برای مراکز خرید بسیار مهم است امیدواریم با این پویش نوعدوستی بتوانیم گام های موثرتری را در ترویج مهربانی و همدلی برداریم .

بنابر اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ به بیماری ویروسی کورنا مبتلا شده اند که ۷۲۴نفر ازآنان جان باختند .

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.