حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و براساس سنت دیرینه در آخرین پنجشنبه سال مردم برای زیارت اهل قبور و قرائت فاتحه در بقاع متبرکه و محل دفن اموات خود حضور می‌یابند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شریف شهدا و درگذشتگان خود می‌پردازند؛ این موضوع باتوجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند برای سلامتی هم وطنان مخاطره آمیز باشد و موجب گسترش بیشتر ویروس شود.

وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تجمعات، برگزاری مراسم‌های پنجشنبه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در تمام آستان‌های مقدس امامزادگان فارس لغو شده است.

وی با بیان اینکه در هیچ امامزاده ای بسته نیست، اضافه کرد:‌ ولی از تمام مردم می خواهیم تا برای حضور بر سر مزار درگذشتگان در زمان دیگری که خطر شیوع بیماری کرونا برطرف شده، در امامزادگان حضور یابند.

دشتکی اضافه کرد: شست و شو و ضد عفونی مستمر حرم‌های مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه، جلوگیری از تماس مستقیم زایران با ضریح‌های مطهر از طریق جداسازی و محصور کردن ضریح، ضدعفونی جامهری ها و مهرها و کتب ادعیه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اماکن مقدس و زیارتی استان اجرا می‌شود.

۷۰ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته اخیر در البرز جان باخته اند که از تعداد ۲۹ بیمارقطعی کرونا و ۳۱ بیمار مشکوک بودند.

اکنون ۴۶۰ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

تاکنون بیش از ۶۵۰ بیمار مشکوک و کرونایی از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۱۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.