رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) در حرکتی خودجوش پس از گذراندن دوره های آموزشی خاص برای کمک به چرخه تولید ماسک در مبارزه با بیماری ویروسی کرونا،‌ از حدود یک هفته پیش اقدام به دوخت ماسک کرده اند.

مصطفی حمزه زاده افزود: ماسک های تولیدی به بخش کنترل کیفیت تحویل و سپس تحویل بسیج پایگاه شهید تهرانی مقدم مستقر  در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) شده تا محصولات تولیدی را درون دستگاه استریل گذاشته و مهر معتبر بزنند.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ عدد ماسک تولید می شود، اظهار داشت: این ماسک ها برای توزیع تحویل وزارت دفاع می شود.

حمزه زاده گفت: هم اکنون کلاس های آموزشی دوخت ماسک برگزار می شود تا تولید ماسک در بقاع افزایش یابد.

ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه کرج 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج در ادامه به ضدعفونی بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف تا زمان کاهش خطر سرایت بیماری کرونا، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی این شهرستان به‌طور روزانه ضدعفونی می‌شود.
وی ادامه داد: با وجود اجرای موارد بهداشتی بهتر است مردم در مواقع غیرضروری در این اماکن و سایر اماکن عمومی حضور نداشته باشند.
رییس اداره اوقاف کرج بیان کرد: همچنین در ابلاغیه سازمان اوقاف تأکید شده که نسبت به استریل‌کردن کتاب‌ها، ادعیه و جانمازها و مهرها نیز اقدام شود و در حد توان از مهرهای سنگی استفاده کنند که قابل شستشو باشد. این مسئله در سرتاسر بقاع مبترکه کرج در حال انجام است.
حمزه‌زاده اضافه کرد: برنامه‌های سازمانی نیز به دلیل خطر شیوع گسترده بیماری کرونا به تعویق افتاده و برنامه‌های مناسبتی نیز لغو شده است.
وی اظهار کرد: اگر شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی، آرامش خود را حفظ کنند و بر خدا توکل داشته باشند به‌زودی خطر این ویروس در کشور فروکش خواهد کرد.

در استان البرز ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم در ۸۵ بقعه متبرکه آرام گرفته اند.

۵۹ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تاکنون در این استان جان خود را از دست داده اند.
از این تعداد ۲۸ نفر مثبت و ۳۱ نفر مشکوک  به کرونا بودنداز ابتدای شیوع  ویروس کرونا در البرز تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر با علائم اولیه مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند که نتیجه تست  ۳۳۹ نفر مثبت اعلام شد .

تا کنون ۶۷۴ نفر بیمار مشکوک و کرونایی  از بیمارستان ها نیز ترخیص شده اند.
۵۶ درصد مبتلایان کرونا  مردان و ۴۴ درصد  بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز ۵۳ سال است 
 بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.