علی اکبر مختاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا اظهارداشت: از مجموع این واحدها ۱۱ کارگاه غیرمجاز، ۱۱ واحد فروش لوازم پزشکی و چهار داروخانه  متخلف بوده است.

وی اضافه کرد: در پی وقوع و گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور، کارشناسان تعزیرات حکومتی استان البرز با اجرای طرح های کنترلی داروخانه ها، واحد های فروش تجهیزات پزشکی ، کارگاه ها و واحدهای تولیدی را زیر ذره بین قرار دادند.

مختاری خاطرنشان کرد که روز گذشته نیز در پی یک اقدام ضربتی فروشگاه های عرضه لوازم پزشکی مورد پایش کارشناسان تعزیرات حکومتی قرارگرفت و تعدادی متخلف شناسایی و مقادیری کالای قاچاق از برخی پارکینگ های عمومی  کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز یادآورشد که عدم  توجه  و نظارت مالکان اماکن عمومی  شهری  موجب شده تا برای سواستفاده کنندگان محل دپو و احتکار کالا شود.

مختاری افزود: طی  هفته گذشته نیز در اجرای طرح ضربتی در استان البرز مقادیر زیادی لوازم پزشکی ، الکل ، دستکش ، ماسک ، ژل و مواد ضد عفونی کنند کشف شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۸۰ هزارعدد دستکش و ژل بهداشتی احتکار شده  در ۶۰ داروخانه  شبانه روزی با قیمت مصوب در این استان توزیع  شد.

طبق آخرین آمار اکنون ۳۰۰ نفر بیمار قطعی کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند.

همچنین تاکنون ۹۳۹ بیمار مشکوک و کرونایی در استان البرز بهبود یافته اند و حدود ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۸۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.