حمیدرضا تاملی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۵ نفر بیمار مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید بهشتی اردستان بستری شدند که نتیجه آزمایش ۶ نفر منفی بود و نتیجه آزمایش ۶ نفر هنوز اعلام نشده است.

وی تشریح کرد: از میان سه بیماری که نتیجه آزمایش مثبت داشتند، ۲ نفر در بیمارستان مداوا و ترخیص شدند و ادامه درمان در خانه انجام می‌شود اما یک نفر هنوز بستری است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: مسوولان به صورت شبانه‌روزی در حال مراقبت از بیماران و تلاش برای جلوگیری از گسترش بیماری هستند و اقدام‌های پیشگیرانه و ضدعفونی مکان‌های عمومی و لوازم مورد استفاده عموم در دستور کار قرار دارد.

وی خطاب به شهروندان‌ یادآور شد: افراد با رعایت دقیق بهداشت شخصی و اجرای دستورهای اعلامی از ستاد مقابله با کرونا، از حضور در مراکز تجمع تا حد ممکن خودداری کنندتا ان‌شاء‌الله از گسترش این بیماری در شهرستان جلوگیری شود.

به گفته رییس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، یک بخش با ۱۴ تخت برای پذیرش بیماران آماده شده و امکان افزایش چهار تخت دیگر هم وجود دارد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

پایگاه آموزشی و اطلاع‌رسانی ویروس کرونا و سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.