به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث پوررستمی بعداز ظهر چهارشنبه در نشستی خبری، اظهار کرد: محلول‌های گندزدایی سطوح و مواد ضدعفونی کننده با الکل ۶۵ تا ۷۰ درصد تهیه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در تولید صنایع سلامت محور، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا برای ۱۱۱ واحد تولیدی آرایشی- بهداشتی که توانایی بالایی دارند مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده صادر شد، مدت اعتبار پروانه سه ماه است.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: عملیات توزیع ۲۵۰ هزار قلم مواد بهداشتی و ضدعفونی در داروخانه‌های شبانه روزی استان از روز جمعه گذشته توسط چهار شرکت پخش انجام شده و طی روزهای آینده نیز ۲۹۰ هزار قلم دیگر توزیع خواهد شد.

پوررستمی تاکید کرد: مقرر شده روزانه ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار قلم از مواد ضدعفونی کننده تولیدی کارخانه‌های البرز در سطح داروخانه‌های استان توزیع شود.

وی با اشاره به اهمیت تأمین الکل برای شرکت‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده، گفت: سازمان غذا و دارو حواله‌های دریافت الکل را صادر می‌کند ما نیز در یک روز حواله ۴۰۰ هزار لیتر الکل را صادر کرده ایم.

تولید ۷۰ درصد مواد ضدعفونی کشور در استان البرز

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه ما در استان البرز کارخانه تولید الکل نداریم، گفت: مایحتاج ما در این زمینه از استان‌های زنجان، قزوین و خوزستان تأمین می‌شود، خوزستان در تأمین الکل معین استان البرز است.

پوررستمی با تاکید بر اینکه تأمین الکل به عنوان ماده اولیه کارخانه‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده با وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: اما صدور حواله‌های الکل توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مواد ضدعفونی کننده کشور در استان البرز تولید می‌شود، گفت: بعد از تأمین نیاز استان، مواد ضدعفونی کننده مازاد به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

پوررستمی در خصوص تمهیدات انجام شده برای تأمین ماسک در استان، گفت: مقرر شده است هیئت امنای صرفه جویی ارزی ماسک‌ها را از واحدهای تولیدی خریداری سپس بر اساس نیاز هر منطقه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهند.

وی با بیان اینکه ماسک‌هایی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده می‌شود تنها برای سه گروه بیماران مثبت مبتلا به کرونا، کادر درمانی در تماس با آنها و همچنین خانواده‌های این بیماران است، عنوان کرد: مردم در صورت استفاده از ماسک سه لایه بعد از سه ساعت باید آن را دور بیاندازند، ماسک‌های دریچه دار مانند N۹۵ نیز تنها تا ۱۲ ساعت قابل استفاده است.

پلمب یک داروخانه در استان البرز

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با این توضیح که پخش مواد ضدعفونی کننده مایحتاج ادارات دولتی، خصوصی و سازمان‌هایی مانند سازمان زندان‌ها و یا بهزیستی توسط هلال احمر انجام می‌شود، گفت: تمامی کارخانه‌های تولید کننده مواد ضدعفونی موظف به درج قیمت بر روی اقلام تولید شده هستند و با احتکار کنندگان این اقلام نیز به شدت برخورد می‌شود.

پوررستمی با اشاره به راه اندازی دستگاه آنالیزر در بخش آزمایشگاهی بیمارستان امام علی (ع) برای پاسخ دهی تست بیماران مشکوک ابتلای به کرونا، افزود: جواب تست‌ها ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آماده می‌شود، در زمینه تأمین سه قلم دارویی که باید برای بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز بیمارستانی استفاده شود خوشبختانه مشکلی نداریم و مایحتاج استان در این خصوص توسط سازمان غذا و دارو فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه خانم‌های باردار از گروه‌های پرخطر در معرض ابتلاء به کرونا ویروس هستند، عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شده تا زایمان آنها در بلوک‌های کاملاً استریل شده و به صورت قرنطینه انجام شود.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه بعد از اعمال کنترل‌های نظارتی بر داروخانه‌ها و تشدید این موارد یک داروخانه در البرز پلمب شده و برای چند داروخانه استان نیز به دلیل مواردی مانند کم فروشی پرونده قضائی تشکیل شده است، افزود: خوشبختانه از ۴۲۰ داروخانه موجود در البرز، بالغ بر ۴۱۵ مورد با ما همکاری لازم را داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.