به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی صبح شنبه در جریان بازدید از کارخانه‌های تولیدکننده محلول و ژل ضدعفونی کننده مستقر در شهرک‌های صنعتی بهارستان و اشتهارد در استان البرز، در جمع خبرنگاران گفت: با همراهی حوزه معاونت هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی معاون اول رئیس جمهور و همچنین مدیرکل امور دارو سازمان غذا و داروی کشور این بازدید انجام شده است تا مسائل شرکت‌های تولیدی در این زمینه، حجم تولید و شیفت کاری در این کارخانه‌ها از نزدیک رصد شود.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع محلول‌ها و ژل های ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی نیز سازمان غذا و دارو و شرکت‌های پخش دارو بر این روند نظارت دارند.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن، تجارت ادامه داد: در راستای تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده، سازمان غذا و دارو از طریق صدور حواله‌هایی این مواد اولیه را که عمدتاً الکل است برای این شرکت‌ها فراهم کرده و تحویل آنها می‌دهد.

صادقی نیارکی گفت: بحث صدور حواله برای تحویل مواد اولیه از جمله الکل در این شرکت‌ها که نیاز تولیدشان است توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شود اما در بحث توزیع تولیدات باید محصولات تولیدی به شرکت‌های پخش کننده‌ای که مورد نظر سازمان غذا و دارو است تحویل داده شود و این مورد برای توزیع در استان و ارسال به سایر نقاط کشور اعمال می‌شود.

وی در خصوص اقداماتی که برای رفع مشکلات کارخانه‌های تولیدی مواد ضدعفونی کننده از جمله ژل و محلول مدنظر است، افزود: در این خصوص صادرات الکل را ممنوع کرده ایم، همچنین تعرفه واردات الکل را به پنج درصد کاهش داده ایم تا واردات صورت گرفته و سهم هر واحد تولیدی برای دریافت این مهم مشخص است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی که در زمینه تولید ژل ضدعفونی کننده دست کار می‌کنند، متولی برای توزیع مواد اولیه به این واحدها طبق نظر سازمان غذا و دارو، انجمن مورد نظر آن تعیین شده است که در ادامه بر روند توزیع تولیدات این واحدهای تولیدی در سطح بازار نیز نظارت خواهد داشت.

صادقی نیارکی در خصوص اقدامات مدنظر قرار داده شده برای متوازن کردن سطح عرضه و تقاضا محلول‌ها و ژل های ضدعفونی کننده در کشور با توجه به شرایطی که تقاضای مردم به این موارد افزایش چشم گیری داشته است، توضیح داد: با تصمیمات اتخاذ شده در این رابطه به دنبال اجرای انضباط در بحث توزیع محلول‌ها و ژل های ضدعفونی کننده در بازار هستیم. وقتی این انضباط در تولید با کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها صورت گیرد به یقین عرضه منظم روزانه در بازار را خواهیم داشت که به کاهش تقاضا منجر خواهد شد.

وی در پایان گفت: به یقین در توزیع موارد ضدعفونی کننده اعم از محلول و ژل با مکانیسمی که در حوزه تأمین مواد اولیه و در ادامه اتصال این مواد اولیه به تولید کننده ها و همچنین توزیع تولیدات در شبکه مشخص مدنظر قرار داده شده است، تقاضای مردمی در خصوص تأمین این مواد بهداشتی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.