روز جمعه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ روزی سرنوشت ساز برای تعیین سرنوشت قانون گذاری کشور از طریق ساکنان چهارساله مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات این دوره در کشور ما تفاوتی با دیگر انتخابات ۴۱ ساله انقلاب اسلامی داشته و آن هم رای دادن برای ضایع نشدن خون پاک شهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش است.

امروز در البرز ملقب به "ایران کوچک"  اقوام مختلف ایرانی با پوشش ها و گویش های مختلف با شور و شوق بر سر صندوق های رای آمده اند تا بار دیگر بگویند ما ایرانیانی هستیم که همیشه دشمنان را مایوس کرده ایم و نگذاشته ایم نه تنها  در سرنوشت کشور و رای مردم تاثیر بگذارند بلکه حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست نمی دهیم.

امروز در یک روز سرد زمستانی البرزنشینان آمده اند تا بگویند همه ملت ایران قاسم سلیمانی هستند، همه آمده اند؛ از زن و مرد، پیر و جوان، کرد و لر، ترک و بلوچ، عرب و گیلکی؛ ولی امروز در این صفوف پرشور برای صندوق های رای با صحنه هایی روبرو می شویم که شنیدنی و دیدنی است.

حضور گروه های ورزشی،‌ اقلیت ها و انجمن های مختلف مردمی نشان از اهمیت این انتخابات برای مردم به خصوص در شرایطی که از چندی پیش هجمه های خارجی و داخلی سعی در برهم زدن انتخابات و یا حضور کمرنگ در این رفراندوم دارد.

عشق به شرکت در تعیین سرنوشت کشورمان تا آنجاست که حتی مردم در دورترین و سردترین نقاط استان البرز پای مشارکت آمده اند و به همین منظور ۲۵ صندوق اخذ را برای شرکت در انتخابات به مناطق صعب العبور و کوهستانی استان برده اند.

نخستین رای در زندگی مشترک

از جمله این جلوه های ویژه را می توان حضور یک عروس و داماد دانست که در آغاز زندگی مشترک خود پای صندوق رای در حوزه انتخابیه مسجد جامع کرج آمدند تا نخستین رای را در زندگی مشترک خود به صندوق بیاندازند.

همچنین پیرزن  ۱۰۰ ساله متولد ۱۲۹۸ ساکن شهرگلسار ساوجبلاغ و علی مهرانی ۹۰ ساله از شهر هشتگرد از سالخوردگانی بودند که باوجود مشکلات زیاد جسمانی در انتخابات حضور یافتند و در شعبه شهر گلسار و مسجد جامع شهر هشتگرد رأی خود را به صندوق انداختند.

حضور این شهروندان کهنسال در شعب اخذ رای برای نسل جوان و دیگر رای دهندگان بسیار جالب توجه بود و این حرکت نشان از زنده بودن حس وطن پرستی و میهن دوستی اقشار ملت ایران دارد.

یکی دیگر از صحنه هایی که باعث می شود غیرت ملی ایرانی به جوش بیاید و خود را موظف به انداختن تک برگ رای خود به صندوق انتخاب سرنوشت خود بکند، حضور یک جوان معلول در حوزه انتخابیه مسجد جامع رجایی شهر کرج بود.

به عشق حاج قاسم سلیمانی آمده ام

سعید شاهمرادی که با لباسی ملبس به شعارهای زیست محیطی و با دوچرخه مخصوص خود به پای صندوق رای آمد و دلیل حضورش در انتخابات را گفت: من به عشق حاج قاسم سلیمانی و برای اینکه اثر خون ریخته شده حاج قاسم سلیمانی کمرنگ نشود، رای می دهم.

وی افزود: من ایرانی هستم و باید خودم انتخاب کنم که چه کسی برای آینده کشور من کار کند.

حضور این افراد باعث شده بود تا حاضران با موبایل های خود اقدام به تصویربرداری از لحظه های ماندگار این قبیل عاشقان ایران و انقلاب اسلامی بکنند که همیشه در بزنگاههای تاریخی شعور و شور این ملت را به جهانیان اثبات کردند.

آینده درخشان کشور با انگشتان جوهری رای اولی ها

امروز ۸۵ هزاردانش آموز رای اولی برای حضور در نخستین مشارکت سیاسی با شعار" رای من ، سرنوشت من " انگشتانشان جوهری شد و رنگ انتخاب گرفت تا به جهانیان اعلام کنند که راه انقلاب ،اسلامی تداوم دارد و همانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی سرباز این انقلاب هستند.

شاید یکی از ناب ترین حس های زندگی لحظه ای است که برای نخستین بار انگشت اشاره‌ات رنگ انتخاب می گیرد و به خود می بالی به آن حد از بلوغ فکری رسیده ای که می توانی در کنار سایرین در انتخاب سرنوشتش دخیل باشی  واز تو به عنوان رای اولی یاد می شود.

خواهر شهید محمد حسین فهمیده گفت: مشارکت حداکثری همه قشرهای مردم، امید به آینده را درجامعه تزریق می کند.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه دانش آموزان سرمایه و آینده سازان این نظام محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: امروز ۸۵ هزار رای اولی در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا وفاداری خود را به انقلاب و نظام به نمایش بگذارند.

وی از نیروی انسانی به ویژه نسل جوان به عنوان بزرگترین سرمایه هر کشورنام برد و افزود: حضورآزادانه مردم درانتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مادران امروز و فردا پای ثابت صندوق های رای

صف های طولانی بانوان البرزی حرکتی ارزشمند و شگفتی ساز است، بانوانی که روز جمعه همگام با مردان و فرزندان ایران زمین پا به عرصه سیاسی انتخابات گذاشته و به سرنوشت کشور می اندیشند.

نقش موثر زنان و دختران ایرانی و ایران کوچک در انتخابات، چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه در مقام انتخاب‌شونده، از جمله دستاوردهای انقلاب جمهوری اسلامی است.

پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در ایجاد حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، علمی  و ورزشی داشته است ، امروز بخشی از پیکره اداری و فرهنگی کشور بانوان تشکیل می دهند ، بانوانی که تا پیش از پیروزی انقلاب نقشی در سرنوشت اجتماعی ف سیاسی و اقتصادی کشور نداشتند.

اینک حضور هزاران بانوی کشور حتی در عرصه مدیریت های کلان و نمایندگی مجلس بیانگر آن است که بانوی ایرانی به یمن پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در عرصه های مختلف دارد.

بانوان البرزی همچون بانوان ایران اسلامی تاکنون در عرصه های مختلف به خوبی نقش آفرینی کرده و از سنگر مدرسه تا دانشگاه و عرصه های علمی ، پژوهشی ، اجرایی  و حتی نظامی به خوبی توانسته برای استان و کشور افتخار بیافریند.

استاندار البرز ظهر امروز جمعه دوم اسفند در گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز گفت: امروز یک جشن ملی است که در آن مردم برای تعیین سرنوشت چهارساله خود مشارکت می‌کنند.

عزیزاله شهبازی با بیان اینکه این انتخابات در گام دوم انقلاب برگ زرینی در تاریخ انقلاب خواهد بود، افزود: در این انتخابات آمار رأی دهندگان به صورت لحظه‌ای ثبت می‌شود و تا الان دهها هزار نفر از مردم استان با امید به آینده و زندگی در رأی داده‌اند.

وی افزود: دهها نفر بالای ۹۵ سال و بیش از هزار نفر بین ۸۵ تا ۹۵ سال تا این لحظه رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

شهبازی با بیان اینکه ۶۰ درصد رأی دهندگان بین ۱۸ تا ۴۵ سال هستند افزود: صفوف رأی دهندگان در هم تنیده و پر شور است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت بانوان هم در انتخابات قابل توجه است.

استاندار البرز اعلام کرد: مردم ایران در طول این ۴۱ سال شگفتی‌ساز بوده‌اند و امروز مردم این را به کشورهای خارجی نشان دادند.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات هم گفت: کار سنگینی در حال انجام است، بنا را بر این گذاشته‌ایم هر جایی که یک رأی بوده هم صندوق ارسال شود تا یک رأی هم  باقی نماند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در پایان با بیان اینکه امیدواریم مردم در همین مرحله اول کار را تمام کند تا برای جلوگیری از هزینه به دور دوم کشیده نشود اعلام کرد: همچنین امیدواریم سه نماینده استان با اکثریت آرا به مجلس بروند.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که در این دوره از بین ۱۱۵ نامزد مشخص خواهند شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.