استاندار ایلام، رییس ستاد انتخابات استان ایلام، فرمانداران و تمامی عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی استان با تلاشی وقفه ناپذیر بستر را برای ثبت حماسه حضوری دیگر و مشارکت گسترده، آگاهانه و با نشاط ایلامیان فراهم کرده اند. 

برگزاری مناسب چنین رویداد با عظمت و تاثیرگذاری در سرنوشت و تاریخ ایران و ایرانیان مستلزم روزها و ماه ها تلاش و هماهنگی مستمر است که تا چند روز پس از برگزاری انتخابات نیز ادامه خواهد یافت.

فرمانداران شهرستان های استان ایلام به عنوان نوک پیکان هماهنگی های لازم برای فراهم ساختن بستری مناسب به منظور برگزاری انتخاباتی بدون مشکل در طول ماه های گذشته تا کنون با برگزاری جلسات متعدد با دست اندرکاران انتخابات، سران و بزرگان ایلات مختلف، رصد مشکلات زیرساختی و تلاش برای رفع یا کاهش آن موانع سعی دارند انتخاباتی موفق را با حضور حداکثری مردم را در شهرستان متبوع خود برگزار کنند.

فرمانداران استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا مرکز ایلام اطمینان دادند که شرایط برای حضور تمامی اقشار مختلف جامعه اعم از شهری، روستایی و عشایری و حتی مناطق سخت گذر فراهم است و مشکلات و نارسایی ها از قبل شناسایی و رفع شده است.

پیش‌بینی ۱۶ صندوق سیار اخذ رای برای روستاهای سیروان

فرماندار سیروان با اشاره به راه‌اندازی ۲۳ صندوق ثابت و سیار اخذ رای در این شهرستان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: از این تعداد ۱۶ صندوق سیار برای جمع‌آوری آرای روستاییان در نظر گرفته شده است.

جواد رحیمی‌مقدم اظهار داشت: با توجه به بافت روستایی شهرستان و اینکه عمده مردم این منطقه ساکن روستا هستند بیشترین تعداد صندوق‌ها به صورت سیار برای جمع‌آوری رای روستاییان اختصاص داده شده است و هفت صندوق ثابت شهری نیز اخذ آرای مردم را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: شهرستان سیروان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار است و حدود ۸۲ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند بنابراین تدابیر لازم برای اخذ رای روستاییان اندیشیده شده است و در این زمینه هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

فرماندار سیروان با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند، افزود: مردم این شهرستان در انتخابات‌های مختلف هموراه حضور حداکثری و بالایی داشته‌اند.

رحیمی‌مقدم تاکید کرد: تمامی تمهیدات لازم برای حضور گسترده مردم شهرستان در انتخابات پیش‌رو در دوم اسفندماه فراهم است و به طور قطع مردم این شهرستان بار دیگر انسجام و همدلی و وفاداری خود به انقلاب و نظام را با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در این شهرستان دایر است و بجز چند مورد نصب بنر و پوستر برخی نامزدها در خارج از محدوده‌های تعیین شده که با تذکر مسوولان شهرستان به روسای ستادهای انتخابات، جمع‌آوری شد هیچ مورد امنیتی یا حاشیه‌ای در زمان تبلیغات نامزدها و هواداران آنها در شهرستان روی نداده است.

رحیمی‌مقدم اظهار داشت: کمبودها و نارسایی‌های سطح شهرستان برای برگزاری یک انتخابات آرام و سالم شناسایی و برطرف شده است و در برخی مناطق روستایی نیز که مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه وجود داشت با همکاری شرکت مخابرات و زیرساخت رفع مشکل شد.

۳۲ هزار آبدانانی واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار آبدانان گفت: از جمعیت ۶۰ هزار نفری این شهرستان ۳۲ هزار نفر واجد شرایط رای هستند.

سیروس مرادحاصلی اظهار داشت: تعداد شعب اخذ رای در آبدانان ۶۶ مورد است که از این تعداد ۴۳ شعبه مربوط به بخش مرکزی، ۱۲ شعبه مربوط به بخش سرابباغ و ۱۱ شعبه بخش  کلات است.

وی افزود: تعداد شعب اخذ رای در آبدانان ۶۶ شعبه است که از این تعداد ۵۰ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار آمادگی اخذ آراء واجدین شرایط را دارند.

مرادحاصلی یادآور شد: یک هزار و ۲۴۰ نفر بعنوان عوامل برگزاری انتخابات شامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی و نمایندگان فرماندار کار برگزاری انتخابات این دوره را برعهده دارند.

۷۱ صندوق برای جمع‌آوری آرا در چرداول پیش‌بینی شده است

فرماندار چرداول گفت: ۷۱ صندوق ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان در دوم اسفند در نظر گرفته شده است.

الیاس فتاحی افزود: مردم شهرستان چرداول در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آرای خود را  در ۷۱ صندوق ثابت و سیار خواهند ریخت که از این تعداد ۴۰ صندوق ثابت و ۳۱ صندوق دیگر سیار است.

وی یادآور شد: این تعداد شعب اخذ رای به ترتیب بخش مرکزی ۲۷، بخش هلیلان ۱۸، بخش زاگرس ۱۱ و بخش شباب ۱۵ صندوق است که نسبت به دوره گذشته انتخابات ۲ صندوق اضافه شده است.

فرماندار چرداول اضافه کرد: تعداد بیش از ۲ هزار نفر بعنوان عوامل برگزاری انتخابات شامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای نظامی و انتظامی و خدماتی کار برگزاری انتخابات این دوره را برعهده دارند که برای هر صندوق تعدادی قریب بر ۲۵ نفر در نظر گرفته شده است.

فتاحی تاکید کرد: بر اساس آمار جمعیتی بیش از ۴۴ هزار نفر از مردم این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند که در این دوره بیش از چهار هزار نفر بعنوان رای اولی برای اولین بار رای خود را در صندوق شعب اخذ رای خواهند ریخت.

وی اضافه کرد: با همکاری تمام عوامل اجرایی انتخابات، هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی، نیروهای امنیتی و معتمدین و بزرگان زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در این عرصه مهم فراهم شده است و با وجود سخت‌گذر و کوهستانی بودن بعضی از مناطق شهرستان تمام مردم در مناطق شهری و روستایی می‌توانند به راحتی در این انتخابات مهم  شرکت کنند.

وی بر فراهم بودن تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و امنیت کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند تاکید کرد.

مرزداران مهرانی مهیای حضور در پای صندوق‌های رای هستند

فرماندار مهران گفت: حضور پرشور مردم در ستادهای نامزدها در شهرستان مهران نوید برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری دراین شهرستان مرزی دارد.

اسد قاسمی داشت: مردم به ویژه جوانان و بزرگان ایلات و طوایف مختلف شهرستان مهران در مدت برپایی ستاد تبلیغاتی نامزدها با حضور خود در این ستادها بر هیجان و نشاط فضای انتخاباتی شهرستان افزوده‌اند.

وی افزود: در مدت برپایی ستاد انتخابات نامزدها در مهران تاکنون هیچ مشکل حاشیه‌ای یا امنیتی در این شهرستان برای نامزدها، هواداران آنها و مردم یا مسوولان ایجاد نشده است و سخنرانی‌ها و برنامه‌های انتخاباتی نامزدها با نظم و هماهنگی‌های قبلی با مسوولان شهرستان در حال انجام است.

فرماندار مهران تاکید کرد: جلسات متعددی با اعضای ستاد انتخابات و همچنین بزرگان و معتمدان شهرستان مهران از ایلات و طوایف و تیره‌های مختلف ساکن در این منطقه برای ترغیب مردم به حضور گسترده در این انتخابات برگزار شده است.

قاسمی با بیان اینکه همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات آرام اما حداکثری در شهرستان مهران آماده است، یادآور شد: عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی، انتظامی و سایر نیروهای دست‌اندرکار انتخابات به استعداد ۷۰۰ نفر وظیفه برگزاری این همه پرسی عمومی و مهم را در شهرستان مهران بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: ۳۱ صندوق ثابت و سیار برای دریافت آرای مردم شهرستان مهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۴ صندوق ثابت شهری، هفت صندوق ثابت و ۱۰ صندوق نیز سیار روستایی و عشایری است.

فرماندار مهران گفت: بر اساس آمار ثبت احوال واجدان شرایط رای شهرستان مهران از جمعیت ۲۹ هزار و ۷۰۰ نفری شهرستان مهران بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط رای هستند.

وی توضیح داد: البته با توجه به اینکه برخی از مردم استان از سایر شهرستان‌ها در روز جمعه به زیارت حرم مطهر امازاده علی صالح(ع) واقع در بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران می‌آیند احتمال وجود آرای شناور شهرستان مهران دور از انتظار نیست.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در بدره فراهم است

 فرماندار بدره گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم برگزاری پرشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم شده است.

یونس آزادی داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی انتخابات با اقشار مختلف و بکارگیری نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسی شده و ایجاد بسترهای لازم، فضای عمومی شهرستان به سمت و سوی آرامش برای برگزاری انتخابات سوق داده شده است.

وی افزود: با تدابیر اندیشیده شده همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در محل ستاد انتخابات شهرستان بدره فراهم و مشکلی برای اجرا و پیشبرد فرایندهای انتخابات در پیش نداریم.

فرماندار بدره با بیان اینکه غیر از شمارش آرا تمامی مراحل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود، یادآور شد: ۲۰ شعبه اخذ رای برای این شهرستان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۳ شعبه آن ثابت و هفت شعبه سیار است.  

آزادی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در این حوزه انتخابیه فراهم است و نیروهای اجرایی و نظارت نیز آموزش‌های لازم را در این ارتباط فرا گرفته‌اند.

وی، رعایت اصل بی‌طرفی، امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را از مهم‌ترین ارکان انتخابات برشمرد و اضافه کرد: طرفداران و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات و تمامی برنامه‌های تبلیغی خود را بر اساس قانون و رعایت بایدها و نبایدهای انتخابات و تبلیغات پیگیری و از هرگونه تخریب و اتهام زدن به دیگر نامزدها دوری و اخلاق انتخاباتی را مد نظر داشته باشند.

فرماندار بدره، شور و نشاط توام با امید را لازمه انتخابات پرشور و سالم دانست و بیان کرد: همه عوامل اجرایی اعم از ناظران، مجریان و دست‌اندرکاران، هیات‌های بازرسی، نامزدها و هواداران آنان و مردم باید در تحقق این مهم سهیم باشند.

آزادی به پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات همه‌ توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده‌اند و این پشتیبانی برای تداوم امنیت موجود ضروری است.

آمادگی ۴۰۰ نیروی اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در ملکشاهی

فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه شور و نشاط انتخابات در ملکشاهی نشان از ثبت حضور حداکثری مردم و ثبت یک حماسه دیگر است، گفت: بیش از ۴۰۰ نیروی اجرایی و نظارتی کار برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه در این شهرستان را بر عهده دارند.

محمد تاسمه با بیان اینکه زیرساخت های برگزاری یک انتخابات پرشور در شهرستان آماده شده است، اظهار داشت: شور و نشاط انتخاباتی سالم و قانونمند مردم این شهرستان حکایت از حضور حداکثری و حماسی این مردم در پای صندوق های رأی  به مانند سال های گذشته دارد.

وی افزود: تعدادی از نامزدها در شهرهای تابعه این شهرستان بویژه شهر ارکواز با ایجاد ستاد انتخاباتی در چهارچوب قانون مشغول به فعالیت های تبلیغاتی هستند و بستر لازم جهت ارائه رزومه و برنامه و اهداف نامزدها مطابق قانون از سوی شهرداری ها تعیین شده است.

فرماندار ملکشاهی تاکید کرد: در حوزه فرعی ملکشاهی ۲۶ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است که از این تعداد هشت شعبه سیار و ۱۸ شعبه ثابت هستند. 

تاسمه گفت: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه فرعی بیش از ۴۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت همکاری می کنند. 

وی با بیان اینکه شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گام دوم انقلاب ، امنتداری ، بی طرفی و انسجام ملی است یادآور شد: استفاده از امکانات اداری و دولتی به نفع یا علیه نامزدها خط قرمز و تخلف است.

بکارگیری چهار هزار عامل اجرایی و نظارتی در حوزه انتخابیه دهلران

فرماندار و رییس مرکز حوزه انتخابیه دهلران گفت: چهار هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی وظیفه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره بر عهده دارند.

مجید عسگری اظهار داشت: ۲۰۷ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرا در این حوزه انتخابیه مستقر می‌شود که از این تعداد ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار است.
وی با اشاره به پیش‌بینی ۷۱ شعبه اخذ رای برای شهرستان دهلران افزود: از این تعداد ۴۱ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار است.

فرماندار دهلران یادآور شد: حوزه انتخابیه دهلران شامل ۱۲ حوزه اصلی و فرعی است که از این تعداد یک حوزه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی خواهد بود.

عسگری با اشاره به چهار هزار عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران تاکید کرد: همه ساز و کارهای لازم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای اندیشیده شده است.

وی رعایت اصل بی‌طرفی، امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را از مهم‌ترین ارکان انتخابات برشمرد و اضافه کرد: طرفداران و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تبلیغات و تمامی برنامه‌های تبلیغی خود را بر اساس قانون و رعایت بایدها و نبایدهای انتخابات و تبلیغات پیگیری و از هرگونه تخریب و اتهام زدن به دیگر نامزدها دوری و اخلاق انتخاباتی را مد نظر داشته باشند.

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پرشور در دره شهر

فرماندار دره شهر گفت: مقدمات و هماهنگی های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در شهرستان دره شهر انجام شده است و همه مناطق این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم را دارد.

کیانوش محمد نژاد اظهار داشت: در مدت برگزاری فعالیت ستادهای تبلیغاتی نامزدها و حضور خود نامزدها یا نمایندگانشان در جمع مردم این شهرستان مشارکت گسترده شهروندان دره شهر در این برنامه ها نویدبخش حضور حداکثری آنها در انتخابات دوم اسفندماه است.

وی در مورد فراهم بودن شرایط برگزاری انتخابات در شهرستان دره شهر افزود: برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان ۵۰ صندوق پیش بینی شده که از این تعداد ۳۶ صندوق ثابت و  ۱۴ صندوق سیار است.

وی یادآور شد: از جمعیت ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفری شهرستان دره شهر ۳۰ هزار نفر حائز شرایط اخذ رای هستند که بدون شک مردم این شهرستان در همه پرسی دوم اسفندماه با حضور پرشور و منسجم خود در پای صندوق ها بار دیگر اتحاد و انسجام خود را اثبات می کنند. 

فرماندار دره شهر با اشاره عوامل اجرایی شهرستان یادآورشد: قبل از انتخابات، هیات های مختلف از جمله هیات اجرایی، هیات بازرسی و هیات نظارت تشکیل شده است و مشکلی در خصوص هیات ها در این شهرستان وجود ندارد.

گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی ، شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.