علی رمضانی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: به منظور آمادگی و زمینه سازی حضور گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در تمامی مدارس انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۱۰ میلیون نفر از دانش آموزان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حدود ۷۰۰ هزار نفر از همکلاسی‌ها و دانش آموزان واحد آموزشی خود را به عضویت شوراهای دانش آموزی انتخاب کردند.

رمضانی  یادآورشد: دانش آموزان جشنواره دموکراسی در حدود ۱۰۰ هزار واحد آموزشی به راه انداختند و با نحوه تبلیغات، صندوق و تعرفه رأی و رقابت سالم و مسوولیت پذیری آشنایی کامل پیدا کردند.

وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و تربیتی مناسبی در شوراهای دانش آموزی و تشکل‌های دانش آموزی برای گفتمان سازی و جریان سازی حضور پررنگ و اثربخش رأی اولی‌ها و همچنین فرهنگیان و خانواده‌های آنها انجام شده است.

رمضانی یادآورشد: با ارتقاء تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان و آینده سازان در آینده شاهد بصیرت اجتماعی و سیاسی و حضور آگاهانه و هدفمند آنان در جامعه خواهیم بود.

وی بهره گیری از رهنمودهای رهبری در تنظیم پیام‌های کوتاه برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دانش آموزی و پاسخگویی به چیستی و چرایی انتخابات و همچنین تقویت تشکل‌ها و شوراهای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان، اختصاص درس انشای کلاس با موضوع انتخابات و ساخت و تولید سرودهای حماسی و نشاط آفرین را ازجمله اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش برای گسترش و حضور حداکثری رأی اولی‌ها و جامعه بزرگ فرهنگیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضا های پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شوراهای دانش آموزی در کشور به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش از ظرفیت تربیتی بالایی برخوردارند.

رمضانی تاکید کرد: دراین دوره از انتخابات دانش آموزان و فرهنگیان با انتخابی آگاهانه در پای صندوق های رای در استان های مختلف شرکت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.