به گزارش ایرنا، حمیدرضا عظمتی روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه هاجر سمنان، افزود: مدرسه‌محوری از رویکردهای دولت دوازدهم در آموزش و پرورش است و دانش آموزان بعد از خانه، باید در مدارس احساس امنیت کنند.
وی تاکید کرد: به همین منظور، ایجاد مدرسه امن از لحاظ فیزیکی، روحی و روانی برای رشد و تعالی دانش آموزان ضروری است.
عظمتی یاد آور شد: با توجه به این که یکی از راه های ارتقای آموزش و پرورش، رشد دانش آموزان و تغییر متغیرهای فعلی است، مدارس و دانش آموزان به عنوان متغیرها نقش موثری در ارتقای آموزش و تعالی جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور با یک میلیون نفر نیرو وظیفه آموزش 13 میلیون دانش آموز را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت اولیا و مربیان برای تربیت و مشارکت ها در امور مدارس بهره برد.
رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: مدرسه و معلمان باید زمینه رشد و خلاقیت داشن آموزان را مهیا کنند.
در این آیین 120 هزار دانش‌‍‌آموز استان سمنان سال تحصیلی 96-97 را با نواخته‌شدن زنگ مهر و مقاومت آغاز کردند، در این آیین محمد رضا خباز استاندار سمنان، محمود قنبری و محمد همتیان معاونان استانداری، احمد همتی نماینده مردم شهرستان سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حیدر آسیابی دادستان مرکز استان، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و مسوولان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند.
7344/6103 خبرنگار : امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.