به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس برگزار شد،افزود: دانش آموزان ما باید بدانند معلمان آنها اسوه های شکیبایی هستند و در پرسش و پاسخ و گفتگوی متقابل است که زمینه تحقیق و پژوهش که اساس ساخت آینده است فراهم می شود.
استاندار قزوین ادامه داد: امروز با بازگشایی مدارس حرکتی را آغاز می کنیم که سرآغازی برای آینده یک ملت و انسان ها است.
وی با بیان اینکه مهم ترین سرمایه یک جامعه را انسان های آن تشکیل می دهند،اضافه کرد: اگر سرمایه انسانی کارآمد نباشد تمام دستاوردها از بین می رود و در بین این نونهالان و نوجوانان مهم ترین سرمایه هایی هستند که آینده هر ملتی به توانمندی و کنش گری آنها وابسته است.
زاهدی ادامه داد:تمدن های بزرگی از آغاز خلقت شکل گرفتند اما چون حرکت های آنها برای آینده فکر جدی نداشت نابود شدند بنابراین مهم ترین راه پایداری یک ملت توجه به سرمایه ای است که آینده آن را تضمین می کند.
استاندار قزوین ادامه داد:پایه های این آینده را باید در نظام آموزش و پرورش طرح ریزی کنیم.

** آموزش و پرورش باید به جای تکیه بر محفوظات به کشف و کشت استعدادها بپردازد
رئیس کمیسیون اصل90 و نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش ما باید در هر 2 بعد آموزش و پرورش به طور متوازن گام بردارد.
داوود محمدی افزود: برای نیل به این هدف در درجه اول معلم و شاگرد باید ارتباط دوسویه داشته باشند و معلم متکلم وحده نباشد.
وی اضافه کرد:آموزش و پرورش ما به جای تکیه بر محفوظات باید بر نبوغ دانش آموز و کشف استعدادها و حتی کشت استعدادها توجه کند.
محمدی آموزش مهارت های زندگی و حضور در اجتماع را نیز از دیگر موارد لازم عنوان کرد تا دانش آموز بعد از تحصیل بتواند به تنهایی گلیم خود را بیرون بکشد و در نهایت به سمتی حرکت کند که شور و نشاط علمی در او شکل گیرد.
وی افزود:در این راه خطیر و سرنوشت ساز که آینده یک ملت را شکل می دهد معلمان ما رسالت سنگینی بر دوش دارند.
در پایان این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 96-97 توسط قربانعلی افشانی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه این وزارت قرائت شد.
230 هزار دانش آموز قزوینی همزمان با سراسر کشور امروز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و راهی مدارس شدند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.