به گزارش خبرنگار مهر، بهنام بیات ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در دهه فجر بیش از ۷ میلیارد تومان پروژه‌های افتتاحی خواهیم داشت که شامل تأمین زیرساخت برق در پروژه‌های مسکن مهر، روشنایی معابر و رسیدگی به وضعیت سیستم‌های مبلمان شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های شهرستان‌های استان البرز تا پایان امسال تبدیل به سیم‌های روکش دار می‌شود، گفت: برای اجرای این پروژه حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که ۶۰ کیلومتر آن با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح شد و فازهای دیگر این پروژه نیز در حال انجام است که تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در خصوص زیرساخت‌های شبکه برق و قدرت این استان گفت: اولین پست ۴۰۰ کیلووات برق البرز در شهریورماه عملیات اجرایی آن آغاز شد، که این پروژه در سه مرحله انجام می‌شود که برای هر مرحله ۱۵۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلووات، شبکه برق استان البرز به برق سراسری وصل می‌شود، تصریح کرد: برای فاز نخست این پروژه پیمانکار انتخاب شده و اکنون پروژه در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ فاز نخست آن به بهره برداری برسد.

بیات با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیون تومان برای انجام زیرساخت‌های فوق توزیع و انتقال به شبکه قدرت داشته‌ایم که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود، عنوان کرد: به دنبال حذف واسطه میان مشترکین و مأموران حوادث شرکت هستیم که در این قالب زمانی که مردم با سامانه ۱۲۱ تماس می‌گیرند، موضوع به اداره حوادث و سپس به مأموران عملیاتی ما ارجاع داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با تاکید بر اینکه به دنبال حذف واسطه اداره حوادث از این فرآیند هستیم تا پس از هر تماس مسئله توسط یک سیستم هوشمند پاسخ داده شده و نزدیک‌ترین خودروی امدادرسانی ما به محل اعزام داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح سلول‌های خورشیدی برق در شهر کرج گفت: در اقدامی دیگر و در راستای حفظ محیط زیست، حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه در استان اجرایی شده است، این اقدام در جلوگیری از قطع ۳۲۰ درخت در سال و صرفه جویی در هزینه بیش از یک و نیم میلیاردی پرینت این قبوض تأثیرگذار بوده است.

بیات خاطر نشان کرد: در مهرماه امسال از محل صرفه جویی حذف قبوض کاغذی حدود ۱۵۰ میلیون تومان نوشت افزار برای دانش آموزان استان خریداری و در مدارس البرز توزیع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: ۹۵ درصد مشترکین البرزی نسبت به پرداخت به موقع قبوض خود اقدام می‌کنند و با فرهنگ سازی امیدواریم مابقی هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش میزان تلفات برق در البرز گفت: میزان تلفات برق البرز در حال حاضر ۱۰.۸ درصد است این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد بوده و امیدواریم تا پایان سال میزان تلفات به ۱۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افزود: در استان در حال حاضر یک میلیون و ۳۶۰ هزار مشترک وجود دارد که ۳۵ درصد برای مشترکان خانگی، ۱۱.۶۶ درصد ویژه بخش کشاورزی، ۳۰ درصد برای صنعت، ۱۲ درصد در بخش تجاری، دو درصد برای قسمت روشنایی معابر و ۱۰.۵ درصد نیز برای بخش عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.