به گزارش خبرنگار مهر، آرش نواب، پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: کل روستاهای ثبت شده استان یزد که شامل مزارع نیز می‌شود، ۹۷۶ مورد است که ۹۴۴ مورد از آنها برق دارند.

وی افزود: روستاهایی که هنوز برق رسانی نشده‌اند در واقع فاقد سکنه هستند و حتی روستاهای دارای پنج خانوار را نیز برق رسانی کرده‌ایم.

نواب با بیان اینکه اکنون ۶۸۸ هزار مشترک برق در استان یزد داریم، عنوان کرد: رویکرد شرکت توزیع برق، ارتقا خدمت رسانی به مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: ۲.۳ درصد مشترکان برق استان یزد عمومی، ۱.۴ درصد مشترکان کشاورزی، ۱.۷ درصد مشترکان صنعتی، ۱۳.۴ درصد مشترکان تجاری، هشت درصد روشنایی معابر و ۸۰.۳ درصد مشترکان خانگی هستند.

وی یادآور شد: در سال جاری ۴ هزار و ۹۴۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان یزد به فروش رسیده که از این میزان ۱۲.۷ درصد در بخش کشاورزی، ۵.۲ درصد در بخش تجاری، ۵۴ درصد در بخش صنعتی، ۲۰.۵ درصد در بخش خانگی، ۵.۴ درصد در بخش عمومی و ۲.۲ درصد در بخش روشنایی شهر به فروش رفته است.

نواب همچنین با اشاره به شاخص‌های عملکردی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار داشت: یزد در زمینه کاهش سرانه خاموشی از استان‌های برتر کشور است به نحوی که میزان خاموشی در سطح کشور به ازای هر مشترک در سال ۸۸۰ دقیقه است در حالی که این میزان در استان یزد به ۶۸ دقیقه رسیده است.

وی در مورد تلفات برق نیز به عنوان دیگر شاخص عملکرد این شرکت بیان کرد: یزد کمترین میزان تلفات یا برق بدون درآمد را در کشور دارد به نحوی که این میزان در کشور ۱۰.۳ درصد برق تولید شده است در حالی که این رقم در استان یزد ۶.۱۳ درصد است.

نواب در مورد پروژه‌های دهه فجر امسال نیز عنوان کرد: امسال در دهه فجر چهار پروژه در زمینه برق رسانی و تأمین روشنایی با اعتبار ۳۴۶ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که این پروژه‌ها در مجموع ۳ هزار و ۱۳۰ چراغ، ۶۰ ترانس و ۱۸۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳۶ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط به تجهیزات برق و شبکه برق رسانی استان یزد اضافه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.