سید مصطفی موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این زیرساخت ها شامل تصفیه خانه فاضلاب، شبکه گاز، شبکه فیبر نوری، شبکه ۲۰ کیلوولت برق و شبکه روشنایی معابر است که در شهرک های صنعتی شهدای محمودآباد، بابلکنار، بابکان آمل، بهشهر، لاریجان، نوشهر، مرزن آباد چالوس، جمشید آباد آمل، رستمکلا قائم شهر و نواحی صنعتی میرود بابلسر و گهرباران به بهره‌برداری می رسند .

وی هزینه اجرای این تعداد طرح ها را بیش از یکصد میلیارد ریال اعلام کرد .

مازندران ۳۹ شهرک و نواحی صنعتی دارد که بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در این مجموعه ها مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت ها در شهرک ها جز وظایف این شرکت به شمار می رود، گفت : از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۴۰۷ پروژه زیرساختی بزرگ و کوچک در شهرک های صنعتی مازندران اجرا شده است که این پروژه ها شامل تامین و ایجاد آب، برق، گاز، راه، فیبر نوری و تصفیه خانه  فاضلاب است که برای اجرای این پروژه ها بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۸۶ پروژه زیرساختی در شهرک های صنعتی مازندران در حال اجرا است و یا به بهره برداری رسید.

موسوی گفت : تا سال ۱۳۹۳ یک نیروگاه مقیاس کوچک برای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی واقع در شهرک های صنعتی مازندران وجود داشت که در حال حاضر قرارداد ایجاد ۱۴ قرارداد نیروگاه مقیاس کوچک بسته شد.

وی اضافه کرد : سال گذشته با ایجاد نیروگاه برق مقیاس کوچک ۱۲ مگاوات برق به شهرک صنعتی تشبندان واقع در محمود آباد مشکل برق این مجموعه صنعتی برطرف شده است و تلاش داریم تا ۲۴ مگاوات برق دیگر به این مجموعه اضافه بکنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران از گازرسانی به عنوان دیگر گام شرکت شهرک های صنعتی مازندران برای تامین زیرساخت های این مجموعه ها نام برد و ادامه داد : در پنج سال اخیر گازرسانی به پنج شهرک صنعتی استان انجام شده است.

به گفته موسوی دهه فجر امسال نیز گازرسانی به شهرک های صنعتی مازندران به بهره برداری می رسد و گازرسانی به ۲ شهرک صنعتی دیگر نیز در حال انجام است.

وی در خصوص اتصال شهرک های صنعتی مازندران به زیرساخت به روز اتصال به فیبر نوری نیز گفت : در سه سال اخیر ۹ شهرک صنعتی استان به این امکانات و تجهیزات متصل شدند که از این طریق امکان تبادل اطلاعات با دیگر واحدهای صنعتی در کشور و جهان فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه ایجاد تصفیه خانه هزینه بر اما اجرای آن ضروری است، افزود : ۳۰ درصد بودجه شهرک های صنعتی را تصفیه خانه ها به خود اختصاص می دهند و تا چند سال قبل تنها یک یا ۲ پروژه تصفیه خانه در شهرک های احداث می شد.

وی ادامه داد : در حال حاضر ۱۷ مدل تصفیه خانه در ۱۵ شهرک صنعتی مازندران مشغول فعالیت است و سه قرارداد ایجاد تصفیه خانه در شهرک های صنعتی تشبندان، بابل کنار و ساری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در حال احداث است.

موسوی همچنین از درحال ساخت بودن ۱۶ ایستگاه آتش نشانی در شهرک های صنعتی مازندران خبر داد و گفت : تا سال ۱۳۹۳ تنها یک یا ۲ ماشین آتش نشانی در این شهرک ها وجود داشتند که هم اکنون یازدهمین ماشین آتش نشانی به این مجموعه اضافه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.