سید محمد موسوی زاده روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان افزود: ۱۵ طرح تامین و روشنایی معابر، ۱۸ ایستگاه هوایی توزیع برق و ۱۰ طرح احداث و بهینه‌سازی، ۲۹ طرح توسعه و اصلاح برای ظرفیت‌سازی و هشت طرح توسعه و تبدیل بیش از ۱۱ هزار متر شبکه سیمی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۶۱ میلیارد ریال در زمینه تاسیسات توزیع برق استان سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: شبکه هوایی ۱۹۰ کیلومتر و شبکه زمینی ۱۴ کیلومتر، هشت هزار و ۳۱۷ مشترک جدید و بهره برداری از ۱۳۹ انشعاب برق کشاورزی از جمله اقدام های انجام شده در این مدت بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به توسعه تاسیسات برقی نسبت به رشد جمعیت بعد از انقلاب، ادامه داد: شبکه هوایی توزیع برق استان در قبل از انقلاب ۷۱۱ کیلومتر بود که بعد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با افزایش ۹۳ درصدی به ۱۰ هزار و ۸۹۴ کیلومتر رسید.

به گفته وی، شبکه زمینی توزیع برق در استان سمنان از ۵۲ کیلومتر در قبل از انقلاب به یک هزار و ۱۱۵ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سمنان خاطر نشان کرد: میزان پست توزیع در استان از ۳۴۸ دستگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به هشت هزار و ۲۱۷ دستگاه رسیده است.

وی ابرازداشت: ۳۹ هزار و ۶۶۵ انشعاب برق قبل از پیروزی انقلاب در استان سمنان به ۳۸۲ هزار و ۲۷۵ انشعاب برق رسید.

به گفته وی، ۵۹ روستا در استان قبل از انقلاب از نعمت برق بهره مند بودند که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تعداد آن ها به ۴۷۳ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یادآور شد: نرخ خاموشی در این استان هشت دهم در هزار و از میانگین کشوری کمتر است.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد برق استان سمنان صرف تولید می‌شود، اضافه کرد: ۱۲ میلیارد ریال پاداش خوش مصرفی به ۱۶۷ هزار مشترکی که علاوه بر رعایت الگوی مصرف در چهار ماه گرم امسال، نسبت به سال گذشته مصرف کمتری داشتند، پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به گذر موفق و بدون اعمال خاموشی از پیک بار در امسال، بیان کرد: این اقدام با همکاری ۱۲۷ مشترک بخش کشاورزی، ۲۰۶ مشترک صنعت، ۳۹ مشترک اداری، هفت مشترک تجاری، ۲۸ مشترک مولد خود تامین و ۱۱ جایگاه پمپ گاز سی ان جی در این استان محقق شد.

حدود ۷۰۰ طرح عمرانی در دهه فجر امسال در استان سمنان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.