به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاح نژاد پیش از ظهر یکشنبه در سمینار ارزیابی وضعیت ریسک و تاب آوری شهر کرج در برابر زلزله که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: کرج جزو پنج کلان‌شهر مهم کشور است و در این راستا اقدامات مهمی در شهرداری این شهر دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم مطالعاتی است که پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی کشور برای شهر کرج در قالب طرح ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله انجام داده که مقرر است اجرایی شود و الگویی علمی برای دیگر شهرهای استان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: همه سازمان‌های مختلف باید کمک کنند تا طرح مذکور زلزله شناسی در کرج به خوبی اجرایی شود.

فلاح نژاد همچنین گفت: در این طرح مسئله فرونشست زمین و یا فروچاله نیز بررسی شده است.

وی با بیان اینکه مسیرهای گسل زلزله استان البرز از کلاک تا آبیک و در قسمت‌های شمالی و جنوبی استان وجود دارد، افزود: در محاصره انواع گسل‌ها هستیم به جز کرج در دیگر شهرهای استان نیز بروز چنین رخدادهایی دور از انتظار نیست باید آنچه برای کرج در قالب طرح ریسک و تاب آوری شهری در برابر زلزله برنامه ریزی شده برای مسئولان دیگر شهرها نیز ارسال شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بنا داریم اطلاعات به دست آمده برای کرج در قالب طرح ریسک و تا آوری شهری در برابر زلزله را در اختیار دیگر شهرهای استان نیز قرار دهیم تا شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دیگر سازمان‌های استان از آن بهره برداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.