امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این زمین لرزه خسارت جانی نداشتیم اظهار داشت: این واحدها عمدتاً کم دوام یا بی دوام هستند که خسارت جزئی دیده اند که روند بازسازی آنها بزودی آغاز می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با تاکید بر ایمن سازی اماکن شهری و روستایی، ادامه داد: وضعیت اماکن روستایی استان چندان مطلوب نیست که برای بهبود وضعیت موجود باید روستاییان همت جدی داشته باشند.

جعفری از واگذاری تسهیلات به اماکن روستایی خبر داد و افزود: این تسهیلات به میزان ۴۰ میلیون تومان، با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله است.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۱۰ شهر و ۷۲۷ روستای استان روی خط زلزله قرار دارند، مطابق بررسی‌های انجام شده این در حالی است که ۷۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی به خصوص در بخش روستایی مقاومت لازم در برابر بلایای طبیعی به خصوص زمین لرزه را ندارند.

بر اساس طرح نقشه پهنه بندی زلزله بیش از ۶۰ درصداستان در محدوده خطر قرار دارد و از شهرهای استان ۱۰ شهر سلماس، پیرانشهر، ربط، باروق، کشاورز، چهاربرج، سیلوانا، امیرآباد، سرو، سیه چشمه، قره ضیاالدین و ۷۲۷ روستا هم اکنون بر روی خط گسل واقع شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.