عزیزاله شهبازی عصر سه شنبه  در نشست شورای گفت وگوی  دولت و بخش خصوصی  استان البرز که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان اشتهارد برگزار شد،

 اتحاد و انسجامی خوبی در مجموعه البرز حاکم شده و  با پرهیز از سیاه نمایی درصدد ایجاد بستری امن برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در استان  هستیم .

وی  با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر بیان داشت: ماه بهمن یادآور خاطرات بسیاری از دلاورمردی ها و رشادت های مردم این مرز و بوم برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.

شهبازی با گرامیداشت یاد  وخاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید والامقام  در راه امنیت و حفظ منافع ملی جان خود را نثار کردند.

شهبازی با اشاره به سفر یک روزه وزیر صنعت ، معدن و تجارت  به استان البرز بیان داشت:  همزمان با این سفر طرح توسعه تعدادی واحد صنعتی گشایش یافت.

وی رونمایی از پایلوت فناوری عناصر نادر خاکی  در شهرک صنعتی کاوش البرز یکی از دستاوردهایی برشمرد که نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

استاندار البرز گفت : راه اندازی ۱۴ واحد تولیدی و دانش بنیان در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش  تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی ادامه داد :  وزیر صنعت ، معدن و تجارت همواره  گره گشای مشکلات بخش صنعت کشور به ویژه استان البرز بوده و دراین زمینه همکاری لازم خواهد داشت.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه  راه اندازی کارخانه نوآوری و اجرای پروژه ملی اشتغال مهارت محور در البرز، گفت: توفیق فراوانی در حوزه های مختلف تولید، اشتغال و ایجاد تسهیلات در این راستا برای البرز حاصل شده است.

شهبازی عنوان کرد: با اهتمام جدی و تلاش شبانه روزی در البرز شرایطی را ایجاد کردیم که بخش اعظم مشکلات تولید و صنعت را در استان حل و فصل کنیم .

وی با بیان اینکه با وزارت صنعت ، معدن وتجارت ارتباط تنگاتنگی داریم و مطالبه ناگفته ای نمانده است، گفت: برای تقویت زیرساخت های تولید در راستای تامین آب و برق لازم، اقدامات ویژه ای صورت گرفت که آغاز عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج از جمله این امور است.

استاندار البرز افزود: خروج اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتر یاکنون مهمترین مطالبه استان برای توسعه تولید و اشتغال است که امید است مورد توجه ویژه هیات دولت قرار گیرد چراکه با تحقق این امر شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از مهمترین مطالبات صنایع و تولیدکنندگان البرز است، ادامه داد: البرز، استانی صنعتی است که به طور قطع در تحریم ها در معرض تهدیدهایی قرار دارد ولی باوجود  این امر وضعیت البرز خوب است و توفیق ارزشمندی حاصل شده است.

وی افزود: ساماندهی لکه های صنعتی استان را به جد در دستور کار داریم و تاکنون در خصوص لکه های صنعتی ماهدشت و زیبادشت توفیق یافتیم بنابراین از سازمان صمت انتظار می رود برای تحقق این امر در ۶ لکه دیگر به البرز اختیارات بیشتری بدهد. 

استاندار البرز افزود: طی دستور وزیر صنعت ، معدن وتجارت  مقرر شد که ۵۰۰ نفر از نخبگان در واحدهای صنعتی بکارگیری شوند که این اقدام بهره وری و کارآیی را افزایش می دهد.

شهبازی از حضور پویا و تلاش های بخش خصوصی در استان قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.